عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان برگزار شد
حضرت برای فرماندهی یک لشکر سازمان یافته می آید. لشکر حق در تمام دنیا اگر این شعور را ندارند که در غیبت حضرت خودشان باید سازمان یافته باشند لیاقت سربازی حضرت را ندارند...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه به همت هیئت محبین اهل بیت(ع) دانشجویان هنر و هیئت رهروان شهدای دانشگاه امیر کبیر دوشنبه شب در مسجد این دانشگاه برگزار شد. به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام پناهیان سخنرانی کرد و محمد رستمی، جواد رضایی پور و امین جاروبندان مداحی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام پناهیان را بخوانید؛

_ اتمام حجت یک مفهوم کلیدی و تعیین کننده در مقدرات حیات بشر و هدایت از جانب پروردگار عالم برای بندگان است. اتمام حجت یکی از عوامل بسیار مؤثر برای تحمل این همه مظلومیت ها توسط اولیای خدا می باشد. مؤمنین هم باید به تأسی از اولیای خدا برای تحقق فرآیند اتمام حجت مظلومیت های فراوانی را تحمل می کنند.

_ مفهوم فاطمیه با اتمام حجت مشخص می شود. در ارتباط با ظهور و اتفاقات آخرالزمان هم باید به اتمام حجت دقیق نگاه کرد. در نزاع حق و باطل در آخرالزمان چگونه حق پیروز می شود. حقی که در تمام طول تاریخ توسط اولیای خدا هیچگاه پیروز نشد.

_ تصور ما نباید از ظهور عوامانه باشد. تمام مردم جهان یک کاسه متوجه مسئله ظهور هستند. ظهور حضرت با بعثت پیامبر خیلی فرق می کند. بعثت پیامبر حرکتی در آغاز بود و همه غربت ها و سختی ها قابل توجیه بود. نباید ظهور در آن شرایط اتفاق بیافتد.

_ حضرت برای فرماندهی یک لشکر سازمان یافته می آید. لشکر حق در تمام دنیا اگر این شعور را ندارند که در غیبت حضرت خودشان باید سازمان یافته باشند لیاقت سربازی حضرت را ندارند. این واقعیت های عینی زمان ما می باشد.

_ طبق قواعد حیات بشر ظهور رخ می دهد و شاید بر اساس بدی هایی که اتفاق می افتد ظهور به تأخیر می افتد. خدا می خواهد با ظهور ثابت کند که طبع حق این است که پیروز باشد. حق با انسان تناسب دارد. انسان با حقیقت دین در اوج هماهنگی هستند. البته همه این موارد زمان می برد. در مقدمات ظهور مهمترین نقطه ای که جلب توجه می کند اتمام حجت است.


_ اهل حق را خداوند نصرت می دهد. وقتی حق روشن شود وظیفه اهل حق این است که قیام کنند. فرآیند اتمام حجت باید به پایان برسد تا قیام نهایی رخ دهد.این جریان اتمام حجت خلاف آن طوری که در تاریخ می گذشته به خوبی اجرا می شود. پیامبر می فرماید که در آخرالزمان از فتنه ناراحت نباشید. فتنه های آخرالزمان منافقین را برملا می کنند. کفار که برملا شدند.

_ کسی حجت بر او تمام شود و باز هم حق را در زمان روشنی قبول نکند این مستحق شمشیر امام زمان است. الان واقع بینی با آرمان گرایی یکی شده است. اگر یک ذره دنیا را با تجربه نگاه کنیم برده ایم. لازمه بردن بقای ما نابودی دشمن است. که این یک مقدار محاسبه و تجربه و عقل می خواهد. دشمن محاسبه می کند که اگر ما بمانیم دشمن نابود است. ماندن ما هم انقلابی شدن است.

_ هیچ خبری در عالم جدید رخ نداده مگر اینکه اواخر اتمام حجت است و خدا همه را روشن می کند. باید حواسمان را جمع کنیم. باطل بطلانش را خودش اثبات می کند و این زمان می برد. این زمان هم رفته است. مگر این که یک باطل جدید بیاید و بتواند روند پیروزی حق را متوقف کند و حق را مظلوم قرار دهد.حق چقدر باید روشن باشد تا ظهور انجام شود.اما بعضی ها نمی خواهند که حق را ببینند.

_ وقتی خدا حجت را تمام کند دلایل را واضح و آشکار می کند و اگر هر کسی نپذیرد نابودش می کند. پیامبر ما به فرموده امیرالمؤمنین بعضی از حق ها را عمداً واضح نمی کرد که مردم نابود نشوند. مولا به معنای مختلفی وجود دارد که حداقل دو معنا و متوسط سه معنا دارد. یک معنا مولا یعنی مرید، دیگری به معنای سرپرست و دیگری به معنای دوست است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین