عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
آثار اندیشمند شهید استاد مرتضی مطهری از سوی بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری به صورت صوتی و گویا وارد بازار کتاب شد.
عقیق:کتاب‌های صوتی و گویا از آثار شهید مطهری با صدای گویندگان مختلف در دسترس علاقه‌مندان به آثار این متفکر شهید قرار گرفت.

«زندگی جاوید یا حیات اخروی»، «جهان‌بینی توحیدی»، «وحی و نبوت»، «انسان و ایمان»، «انسان در قرآن»، «هدف زندگی»، «اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب»، «مسئله حجاب»، «قیام و انقلاب مهدی (ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ و مقاله شهید»، «جاذبه و دافعه علی علیه السلام»، «داستان راستان، جلد اول» و «داستان راستان، جلد دوم» کتاب‌هایی است که تاکنون از سوی بنیاد علمی و فرهنگی استاد شهید مرتضی مطهری به صورت صوتی منتشر شده است.

این کار با هدف عرضه آثار استاد شهید مرتضی مطهری در قالب‌های جدید و کارآمد و امکان بهره‌گیری آسان‌تر مخاطبان از آثار استاد و همچنین صرفه‌جویی و استفاده بهینه از زمان تولید متن صوتی یا به عبارت دیگر کتاب صوتی آثار استاد شهید مرتضی مطهری در دستور کار مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی بنیاد شهید مطهری قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش تا کنون کار تولید 12 اثر با صداپیشگیِ گویندگان مختلف از آثار این متفکر اسلامی به پایان رسیده و تولید کتاب صوتی سایر آثار نیز در برنامه‌های آتی این مرکز قرار دارد.

بعضی از ویژگی‌ها و مزایای این آثار از این قرار است: بهره‌گیری از گویندگان حرفه‌ای برای خوانش آثار، خوانش متن هر کتاب توسط دو گوینده خانم و آقا، استفاده از قرائت‌های آرشیوی برای قرائت آیات قرآن، متمایز خوانده شدن ترجمه آیات و احادیث، پاورقی‌ها، تیترها و میان تیترها برای درک بهتر مطالب کتاب توسط شنونده و استفاده از موسیقی‌های مناسب.

علاقه‌مندان به تهیه این کتب می‌توانند به پایگاه اینترنتی کتاب‌های صوتی شهید مرتضی مطهری رجوع کرده و نسبت به تهیه آن اقدام کنند، همچنین قطعاتی کوتاه از صدای گویندگان مختلف کتاب‌های صوتی آثار استاد مطهری نیز روی این پایگاه بارگذاری شده و برای اطلاع از کیفیت آنها در دسترس است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین