عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۵۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
سازمان حج و زيارت در اطلاعيه‌اي اعلام كرد:
سازمان حج و زيارت طي اطلاعيه اي پيرو اختلال در روند صدور ويزاي عمره گزاران از احتمال تغيير در برنامه اعزام‌هاي عمره خبر داد.
عقیق: سازمان حج و زيارت طي اطلاعيه اي پيرو اختلال در روند صدور ويزاي عمره گزاران از احتمال تغيير در برنامه اعزام‌هاي عمره خبر داد.

متن اطلاعيه سازمان حج و زيارت بدين شرح است:

همانگونه كه قبلاً هم به اطلاع مردم شريف و متقاضيان عزيز سفر عمره رسيد، اعزام عمره گزاران ايراني به سرزمين وحي از هفته اول ماه صفر آغاز شد و تاكنون بيش از ۲۸۰هزار نفر زائرين گرامي توفيق تشرف به عمره نصيبشان گرديده است ليكن متأسفانه طي روزهاي گذشته سفارت كشور عربستان در تهران و كنسولگري مشهد يكباره اقدام به كاهش ۵۰٪ درصدي صدور ويزاي زائرين عمره نمودند كه اين اقدام روند اعزام عمره هموطنان را دچار اختلال خواهد كرد.

اگرچه انتظار آن مي‌رفت كه با توجه به تلاش جدي دستگاه ديپلماسي كشور، مسئولين ذيربط كشور عربستان نيز ضمن محترم شمردن حقوق زائرين عزيزي كه سالها مشتاقانه منتظر تشرف به سرزمين وحي بوده و آماده سفر شده اند، نهايت مساعدت را به منظور تسهيل سفر مهمانان حرم امن الهي مبذول نمايند، ليكن متأسفانه عليرغم همة تلاش‌ها و پيگيري‌هاي انجام شده، اين امر محقق نگرديد و نظر به اينكه عدم صدور رواديد زائران به منزله ممانعت از سفر اين عزيزان مي‌باشد لذا سازمان حج و زيارت ضمن پوزش از زائرين فهيم وصبور بواسطه رفتارهاي صورت گرفته، همچنان اميدوار است تا با تلاش دستگاه ديپلماسي كشور گره از اين مشكل گشوده شود و سفارت كشور عربستان در تهران و كنسولگري اين كشور در مشهد نيز به منظور انجام تعهدات اخلاقي و قانوني مندرج در قراردادهاي منعقده (كه متوجه شركتهاي سعودي مي‌باشد) ضمن تكريم ضيوف الرحمن مساعدت و همكاري لازم را مبذول نمايند.

لازم به توضيح است در غير اينصورت و تا زمانيكه اين مشكل مرتفع نگرديده، بناچار مي‌بايستي متناسب با وضعيت جديد، تعييراتي در برنامة اعزام‌ها همچنين جابجايي گروههاي قيمتي و احتمالاً تغيير خطوط هواپيمايي صورت گيرد كه اين تغييرات احتمالي از طريق دفاتر حج و زيارت استانها و كارگزاران محترم به اطلاع زائرين عزيز خواهد رسيد.

در پايان تأكيد مي‌گردد چنانچه زائرين عزيز و بزرگوار بدليل تغيير در شرايط، تمايل به سفر را در موسم عمره جاري نداشته باشند، اين حق برايشان محفوظ خواهد بود تا در اولويت تشرف سال بعد قرار گيرند.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین