عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۴۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
در حالی رئيس سازمان دارالقرآن با سوال مديران فرهنگی سازمان تبليغات اسلامی درباره سرنوشت سهم استان‌ها از بودجه نيم درصد قرآنی كشور مواجه شد که مسئولیت توزیع این بودجه با شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.
عقیق:مهدي قره‌شيخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم که بخشی از وقت سخنرانی روز گذشته خود را در جمع معاونان فرهنگي ادارات كل تبلیغات اسلامی استان‌ها، به پاسخگویی به پرسش‌هاي آنها اختصاص داده بود با سوالي مبني بر سرنوشت سهم استان‌هاي كشور از بودجه نيم‌درصد قرآني كشور مواجه شد.

قره‌شيخلو در پاسخ به اين سؤال با اشاره به اينكه شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان مسئول تقسیم این بودجه، ۱۰ ميليارد از بودجه نيم درصد قرآني سال ۱۳۹۰ را به فعاليت‌هاي قرآني استان‌ها اختصاص داد، گفت: شوراهاي قرآني استان‌ها كه مسئوليت آن با شورا عمومي هر استان است بايد اين بودجه را دریافت و به فعاليت‌هاي قرآني دستگاه‌های استان اختصاص می دادند.

با این وجود برخي از معاونان فرهنگي ادارات کل تبلیغات اسلامی حاضر در این جلسه از وجود معضل كمبود بودجه در دارالقرآن‌هاي استان‌ها خبر دادند.
قره‌شيخلو با اشاره به اينكه ۵۰ درصد اين بودجه تاكنون به استان‌ها پرداخت شده است، گفت: استان‌ها خودشان بايد براي جذب اين بودجه فعال باشند.

دارالقرآن‌ها نحوه تقسیم بودجه قرآن استانی را گزارش کنند

رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم همچنین با اعلام اينكه شوراهاي استاني موظف به تخصيص متوازن بودجه در سطح استان هستند، گفت: چنانچه اينگونه عمل نشده است سازمان با دريافت گزارشات مكتوب دارالقرآن‌های استانی، آماده پيگيري آن در شوراي توسعه فرهنگ قرآني است.

به گفته قره شیخلو ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که دبیری شورای قرآن استان ها بر عهده آنهاست در برخی موارد بودجه قرآنی را فقط به خود اختصاص داده اند.

بنابراين گزارش شوراي قرآني هر استان مطابق با بند ۱۴، ماده ۳ دستورالعمل «شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت‌هاي قرآني استان» موظف است تا بر تخصيص صحيح و متوازن بودجه‌هاي قرآني مبتني بر سياست‌هاي شوراي توسعه فرهنگ قرآني، نظارت و گزارش آن را به اين شورا ارائه كند.

سند ملی حفظ قرآن سهم هر دستگاه در اين طرح مشخص خواهد کرد

ميزان سهم سازمان دارالقرآن در تربيت ۱۰ ميليون حافظ قرآن ديگر سؤال اين جمع از رئيس سازمان دارالقرآن بود كه وي در پاسخ به اين سوال نيز گفت: با تكميل سند ملّي اين طرح در دبيرخانه شوراي توسعه فرهنگ قرآني سهم هر دستگاه در آن مشخص خواهد شد.

قره‌شيخلو همچنين در پاسخ به درخواست اعضاي اين جلسه براي ارسال قرآن جهت توزيع در استان‌ها گفت: ما چند سالي است كه براي چاپ قرآن بودجه‌اي دريافت نمي‌كنيم.
وي از فعال كردن ظرفيت مردمي در اين زمينه در طرحي تحت عنوان «نورباران» خبر داد و گفت: طي اين طرح تاكنون خيّران مردمي ۸۵ هزار جلد قرآن چاپ و توزيع كرده‌اند.

استان مرکزی پیشتاز مشارکت مردمی در چاپ قرآن است

قره‌شيخلو ضمن درخواست از معاونان فرهنگي ادارات کل تبليغات اسلامي استان‌ها براي فعال كردن ظرفيت‌هاي مردمي بومي در زمینه چاپ قرآن گفت: ما حاضريم معادل بودجه‌اي كه شما از خیران مردمی جذب مي‌كنيد قرآن چاپ کنیم و در اختيار شما بگذاريم.

وي از پيشتازي استان مركزي در اين رابطه با چاپ ۳۰ هزار جلد قرآن تاكنون خبر داد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین