عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
تازه ترين توصيه مقامات سعودي به عمره گزاران/
يك رسانه سعودي از بهره برداري ۵۰ درصدي از طرح توسعه مسجدالحرام خبر داد.
عقیق: روزنامه الوطن با انتشار تصاويري از بخشهاي آماده شده در طرح توسعه مسجدالحرام نوشت فضاهاي جديد در انتظار عمره گزاران و زائران مسجدالحرام است.

اين روزنامه نوشت در راستاي اجراي دستور ملك سلمان بن عبدالعزيز براي استفاده از بخش‌هاي به اتمام رسيده در طرح توسعه مسجدالحرام، شيخ عبدالرحمن السديس رئيس كل امور حرمين شريفين اعلام كرد از بيش از ۵۰ درصد از ساختمان توسعه فعلي به زيربناي بيش از ۵۳ هزار متر مربع بهره برداري خواهد شد كه اين فضاهاي جديد گنجايش ۱۵۰ هزار نمازگزار را خواهد داشت كه امكان افزايش فضاهاي اختصاص يافته براي نماز با توجه به افزايش تعداد عمره گزاران و زائران وجود دارد.

السديس همچنين از آماده شدن سيستمهاي لازم همچون روشنايي، آب زمزم، گشوده شدن هفت باب از سمت غرب و ۱۶ پله برقي خبر داد و گفت دستور ملك سلمان با توجه به افزايش تعداد عمره گزاران و زائران در سايه اجراي اقدامات مرحله سوم و پاياني طرح توسعه اجرا مي‌شود.

به گفته وي، فضاهايي كه مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت سبب تسهيل بيشتر ورود و خروج زائران و عمره گزاران خواهد شد.

وي همچنين از احداث ۴۵۰ سرويس بهداشتي براي زنان و مردان خبر داد و از زائران و عمره گزاران خواست با طرفهاي ذيربط در مسجدالحرام همكاري كنند و از فضاهايي كه براي نماز آماده شده، استفاده كرده و به مسيرهاي مشخص شده كه هدف از آن كاهش ازدحام است، پايبند باشند.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین