عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۱۷۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
حجت الاسلام علیرضا فجری، محقق پژوهشکده فقه و حقوق از اجرای پروژه "اقامه حدود در عصر غیبت" در این پژوهشکده خبرداد.
عقیق:حجت الاسلام فجری با اعلام خبر اجرای پروژه "اقامه حدود در عصر غیبت" در پژوهشکده فقه و حقوق گفت: این پروژه توسط حجت الاسلام سید باقر محمدی در حال انجام است.

وی ادامه داد: نگارش این پروژه به اتمام رسیده و در حال حاضر محقق در حال اصلاح اشکالات ناظر و ارزیاب است و در آینده نزدیک برای چاپ به واحد نشر ارسال میشود.

وی در تبیین ضرورت انجام این طرح، اظهارداشت: این تحقیق در نظر دارد پیشتوانه علمی مستحکم مبتنی بر فقه شیعه، برای متولیان اجرای حدود فراهم آورد و با تایید نقش ولی فقیه در اجرای احکام جزایی اسلام، بتواند به شبهات فقهی در رابطه اقامه حدود پاسخ مناسب ارائه کند.

وی ادامه داد: همچنین آشنایی با آراء، نظریات و نوآوری های فقیهان در بحث مشروعیت اقامه حدود از دیگر اهداف تحقیق است تا از این رهگذر بتوان با تاکید بر کارایی حقوق کیفری اسلام به خصوص در دوران معاصر برای تحکیم حکومت اسلامی، از طریق فراهم آوردن زمینه های علمی دفاع از شریعت اسلامی و اثبات کارایی آن تلاش نمود.

حجت الاسلام فجری اضافه کرد: از این رو به نظر می رسد با توجه به اشکالاتی که در این حوزه وجود دارد و با عنایت به تاکیدی که دین اسلام به حفظ نفس محترمه دارد، ضروری است با نگاهی فقهی و دقیق به بررسی ابعاد این مساله بپردازیم و پاسخ های متقن و فقهی به اشکالات داده و در صورت لزوم برداشت های ناصواب از متون اسلامی و کلمات فقیهان تصحیح نماییم.


منبع:پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین