عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۰۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
از همان ابتدای نوجوانی به امام خمینی(ره) علاقه ی زیادی داشت. در مدرسه عکس بزرگی از فرح قاب شده بود و بر دیوار نصب کرده بوده بودند. یک روز فتح الله قاب عکس را پایین کشید و آب جوش روی عکس ریخت تا خراب شود و به جای آن عکس امام را بر دیوار نصب کرد.
عقیق: شهناز نظری خواهر شهید نظری "فتح الله نظری" می‌گوید: برادرم سال 1341 در روستا "زیرآبیه" ملایر به دنیا آمد. دوران راهنمایی او همزمان با اوج‌ گیری نهضت انقلاب اسلامی بود.

او ادامه می‌دهد: از همان ابتدای نوجوانی به امام خمینی(ره) علاقه ی زیادی داشت. در مدرسه عکس بزرگی از فرح قاب شده بود و بر دیوار نصب کرده بوده بودند. یک روز فتح الله قاب عکس را پایین کشید و آب جوش روی عکس ریخت تا خراب شود و به جای آن عکس امام را بر دیوار نصب کرد.

خواهر شهید با بیان اینکه برادرم از هیچکس جیز خدا هراسی نداشت، گفت: سال 58 با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، لباس سبز پاسداری را بر تن کرد. وقتی جنگ شروع شد، درسش را رها کرد و به جبهه رفت. خیلی کم به خانه برمی‌گشت. بیشتر در مناطق جنگی بود.

خواهر شهید نظری در ادامه به کار برای دیگران اشاره کرد و گفت: مسجدی که در این روستا به نام صاحب الزمان وجود دارد را برادرم پایه گذاری کرد و قبل از آخرین اعزامش به جبهه گفت از هر کس طلبی دارم اگر توانست آن را خرج مسجد کند و اگر نداشت، حلال است و دینی از من بر گردن او نیست. بعد از شهادتش، پدرم کار نیمه تمام او را تمام کرد و مسجد تکمیل شد.

وی در خصوص نحوه شهادت برادرش گفت: برادرم در تمام ماموریت‌هایش بسیار مقتدرانه عمل میکرد و در آخرین ماموریتش که فرمانده یکی از گروهان‌های رزمی عملیاتی لشکر 32 انصارالحسین بود در منطقه آق داق واقع درمنطقه قصر شیرین با اصابت خمپاره در تاریخ 15 مرداد ماه سال 1361 به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود، رسید اما به دلیل اینکه آن منطقه در تیررس دشمن بود بازگشت پیکر مطهرش امکان پذیر نشد.

خواهر شهید نظری اظهار داشت: پس از سال‌ها انتظار پیکر مطهر ایشان در فروردین ماه سال 1392 به میهن بازگشت و به عنوان شهید گمنام در پایگاه دوم شکاری دفن شد و پس از نمونه گیری‌های کمیته‌ی جستجوی مفقودین شناسایی شد.
 
وی ادامه داد: پس از شناسایی شهید قرار شد پس از بازدید امروز که در خدمت گروهی از فرماندهان و پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش بودیم روز دوشنبه 4 اسفند ماه سال جاری به صورت گروهی متشکل از ما و مسئولان شهرستان و فرماندهان نظامی جهت زیارت مزار شهید عازم تبریز شویم و پس از 32 سال انتظار مزار پاک و مطهر شهیدمان را در آغوش کشیم.

مادر ارجمند شهید "فتح الله نظری" پس از سال‌ها انتظار موفق به دیدن پیکر فرزند شهیدش نشد و  در سال 1390 به رحمت ایزدی پیوست.

طبق گزارش کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با شروع نمونه گیری خون از والدین شهدا، در بهمن ماه۹۳ متوجه شدند که نمونه خونی خانواده شهید فتح الله نظری‌ با شهیدی که در پایگاه دوم شکاری تبریز آرمیده یکی است.

بدین صورت چشم انتظاری خانواده شهید فتح الله نظری پس از سال‌ها به پایان آمد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین