عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
نماينده بعثه رهبري در عراق:
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني گفت: گاهى در روايات معتبر وارده، فضيلت زيارت امام حسين(ع) به اندازه‌اي سفارش شده كه انسان مبهوت مي شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جلسه روحانيان و مداحان اظهار داشت: براى زيارت‏ هيچ امامى، به اندازه زيارت امام حسين (عليه السّلام) در كربلا سفارش نشده است.

وي خاطرنشان كرد: در بعضي از روايات، براى زيارت سيدالشهدا، پاداشى برابر ده‌ها و صدها حج و عمره بيان شده است و اين نشانگر آنست كه در زيارت حضرت اباعبدالله الحسين اسرار و رازهايي نهفته بوده و سرنوشت‌ساز و موجب تحول در زندگي بشريت است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني ادامه داد: امام باقر(ع) مي‌فرمايد؛ هر كسي از روي اشتياق به زيارت امام حسين(ع) برود،‌ در روز قيامت نوري به او داده مي‌شود كه از آن نور ما بين مشرق و مغرب روشن مي‌شود و منادي ندا مي‌دهد: اين كسي است كه از سر اشتياق و آرزومندي حسين(ع) را زيارت كرده است، در روز قيامت كسي باقي نمي ماند مگر آنكه آرزو مي‌كند از زائران امام حسين(ع) باشد.

وي با بيان اين‌كه وعده اجابت دعا هنگام زيارت امام حسين(ع) داده شده است، گفت: جريان امام حسين به گونه‌اي است كه شفا را در تربت او و استجابت دعا در كنار مرقدش قرار داده و روزهاي زائر او در رفت و برگشت از روزهاي عمر او به حساب نمي‌آيد.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با اشاره به روايات مختلف كه فضيلت و اجرهاي گوناگون زيارت امام حسين را بيان مي كند، اظهار داشت: بايد بدانيم كه براي هر زاير بر اساس معرفت او پاداش داده مي شود، به عبارت ديگر هر كس به اندازه ظرفيت وجودي خويش از اين درياي بي‌كران بهره مي برد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در بخش ديگري از سخنان خود به ارايه توصيه و سفارش‌هايي در زمينه موفقيت روحانيان و مداحان كاروان‌هاي زيارتي پرداخت و اظهار داشت: بيان احكام، آداب و فلسفه زيارت، همراهي با زاير و معرفي اماكن، مردم‌داري و حسن معاشرت از جمله مهم‌ترين اين موارد است.

وي آراستگي ظاهر، مديريت فرهنگي، خلاقيت و نظم و انضباط، توانايي جسمي، التزام علمي به سياست‌هاي بعثه، اهتمام در تشكيل جلسات قبل از اعزام، مقبوليت و تأثيرگذاري را از ديگر موارد مهمي عنوان كرد كه بايستي از سوي روحانيان و مداحان مورد توجه قرار گيرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین