عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

شماره جدید همشهری آیه، با مطالبی در حوزه سبک زندگی دینی منتشر شد.

یادنامه این شماره آیه درباره مرحوم آیت الله خوشوقت است که به بهانه دومین سالروز ارتحال ایشان تهیه شده است.

در یادنامه آیت‌الله خوشوقت سبک زندگی این عالم دینی مورد بررسی قرار گرفته و برخی اساتید حوزه از ویژگی‌های شخصیتی این عالم ربانی سخن گفته‌اند. فرزند ارشد ایشان نیز در گفت‌وگویی مفصل درباره سبک زندگی پدر خود سخن گفته و همچنین درباره بخشی حواشی مانند ماجرای اظهار نظر ایشان درباره حضرت رقیه سلام الله علیها نکاتی را بیان کرده است.

این پرونده، در برگیرنده‌ی گفت‌و‌گو‌هایی با فرزند ارشد ایشان و تعدادی از علما و فضلای قم که سابقه شاگردی و بهره‌مندی از محضر این عالم ربانی را داشته‌اند، است.

گزارشی از مسجد حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام که آیت الله خوشوقت بیش از پنجاه سال در آن اقامه نماز می‌کرده و گفت و گو با برخی از نمازگزاران این مسجد، نیز در این پرونده به چشم می‌خورد.

در این شماره آیه همچنین ، ضمن بررسی رویدادهای مهم ماه ازجمله موضوع اهانت به پیامبر اسلام به بهانه حمله مسلحانه به دفتر نشریه شارلی‌ابدو، برگزاری جشنواره عمار بررسی شده و سپس به بهانه درگذشت آیت‌الله یحیی انصاری، شخصیت و سبک زندگی وی مورد بررسی قرار گرفته است. موضوع دیگری که همشهری آیه در این شماره به آن پرداخته است، سریال پرده‌نشین است که در گزارشی، اظهارات عوامل این سریال بازتاب یافته است.

در سرویس خانواده این شماره همشهری آیه، موضوع بی‌توجهی به حریم خصوصی همسران مورد توجه قرار گرفته و سپس با زوجی گفتگو شده است که زندگی خود را با قناعت آغاز کردند. رابطه فرزندان با همسر پدرشان و مشکلات ناشی از آن و گفتگو با خانواده‌ای که هشت نفرشان حافظ کل قرآن هستند، از دیگر مطالبی است که در این بخش به آن پرداخته شده است.

پرونده دیگر شماره بهمن ماه همشهری آیه که در ۱۰۰ صفحه و با قیمت ۲۰۰۰ تومان منتشر شده ، به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره دارد. در این پرونده ضمن مرور مهمترین وقایع انقلابی در مساجد، با عزت شاهی از مشهورترین زندانیان سیاسی پیش از انقلاب درباره نقش مساجد در انقلاب گفتگو شده است. آیت‌الله صدیقی، خطیب جمعه تهران هم در گفتگویی ذیل همین پرونده تاکید کرده است که «بچه‌های انقلاب، بچه‌های مسجد بودند».

مهمان این شماره آیه هم مهدی فخیم زاده است که از خاطرات خود درباره سریال‌های انقلابی و سریال‌های دینی سخن گفته است. در کنار این، خاطراتی درباره محجبه شدن تعدادی از پرستاران در آستانه انقلاب بازتاب یافته است.

نقش منابع دینی در تکریم محیط‌زیست، موضوع دیگری است که در این شماره همشهری آیه به آن پرداخته شده است. در کنار آن با عالمی صحبت شده است که خانه و کتابخانه‌اش را وقف علم کرده و سپس گفتگویی با یک خانواده شهید منتشر شده است.

افزون بر اینها، در این شماره مطالب دیگری با محوریت علوم طبیعی و نیز مشاوره‌های تربیتی منتشر شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین