عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
حجت الاسلام مؤمنی؛
امروز حوزه علمیه بر اساس روایت صحیح پرچمدار علم اهل بیت(ع) است و در دنیا تاثیرگذار است و همه آن به برکت حضرت معصومه (س) است.
عقیق:حجت الاسلام سید حسین مومنی جمعه شب در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله موحد ابطحی در مسجد اعظم گفت: حرم کریمه اهل بیت(ع) بیت جنان است و دری از درهای بهشت است.

وی افزود: بسیاری از  عرفا و مراجع و بزرگان در تاریخ حوزه ها، خاطرات معنوی و مکاشفه های بسیاری را در خصوص فضای بهشتی حرم ذکر کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) به زیارت آن حضرت سفارش می کنند و حتی زیارت نامه ایشان را نیز خودشان بیان می کنند و می فرمایند که هر کس که ایشان را زیارت کند اهل بهشت است.

این سخنران حوزوی اظهارکرد: حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از استثنائات خلقت است که همچون اهل بیت(ع) دارای شان والا به واسطه قوس صعودی و نزولی است؛ این حضرت مانند اهل بیت(ع) شان تکوینی و تشریعی و شان اجتماعی دارد.

وی گفت: در روایات بسیاری درخصوص مردم و اهل قم سخن به میان آمده است قم به این دلیل قم نامیده شده است که مردم این شهر با حضرت قائم(عج) قیام می کنند؛ دری از درهای بهشت از این شهر است و این شهر عش آل محمد(ص) لقب گرفته است که همه به برکت حضرت فاطمه معصومه(س) است.

حجت الاسلام مومنی بیان کرد: حوزه علمیه بر اساس روایت صحیح پرچمدار علم اهل بیت(ع) است و این چنین در دنیا تاثیرگذار است و همه آن به برکت این حضرت است.

وی با اشاره به ارادت خاص مرحوم موحد ابحطی به اهل بیت(ع) گفت: ایشان به قول آیت الله العظمی صافی، سرباز خالص بود؛ زیرا خود می گفت، که من به عبداللهی، نوکر رسول اللهی و سرباز بقیه اللهی خویش افتخار می کنم.

 
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین