عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد:
رئیس ستاد اقامه نمازکشور با بیان اینکه مشکلات اقتصادی نباید مانع ازدواج به هنگام جوانان شود، گفت: متاسفانه جایگاه اقامه نماز در کشور نامطلوب است.
عقیق:حجت‌الاسلام محسن قرائتی، در همایش هجدهمین دوره "طرح همسفر تا بهشت" با بیان اینکه شیرینی زندگی به مادیات یا شهرت نیست، اظهار داشت: امروز سبک زندگی در جامعه تغییر کرده است و جوانان اول به دنبال تحصیل، مدرک وگرفتن مدارج بالای علمی هستند و با این روند تن به ازدواج نمی دهند، چرا که ازدواج را مانعی برای رسیدن به اهدافشان می بینند.

وی با بیان اینکه مشکل جامعه ما اخذ لیسانس و دکتری نیست، افزود: باید جوهره کار و تلاش را در بین جوانان ونوجوانان ترویج کنیم، چرا که امروز برخی ازجوانان راحت طلب شده اند و جوهره کار ندارند و به دلیل همین مسئله می ترسند با ازادواج به سختی بیفتند.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: اگر کسی به دلیل مشکلات اقتصادی و ترس از اینکه نتواند هزینه‌های زندگی مشترک را تامین کند، تن به ازدواج ندهد ایمانش نسبت به توحید ضعیف است و این امر ضربه سختی را به بدنه جامعه وارد می کند.

رئیس ستاد اقامه نمازکشور با اشاره به اینکه مدرک همانند شناسنامه‌ای است که هر چند در بسیاری مواقع به آن نیاز است اما با نبود آن هم انسان می تواند زندگی کند، گفت: میزان علم افراد به مدرک آنها نیست چرا که افرادی در جامعه هستند که از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار است اما هیچ مدرک و سندی هم ندارند ولی در عین حال برای جامعه یک فرد مفید و سازنده هستند.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه ازدواج به یک هیولا تشبیه شده است که باعث خوداری جوانان از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک شده است، تصریح کرد: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و به نظرم ازدواج باید در دوران دبیرستان اتفاق بیفتد؛ چه اشکالی دارد جوانان در دوران دبیرستان ازدواج کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم همسر فرعون که زنی به دور از زرق و برق زندگی و مخالف تجملات و ثروت است را الگوی مردان قرار می‌دهد تا نشان دهد که یک زن موفق هم می‌تواند الگویی برای مردان باشد، افزود: جوهره زن و مرد یکی است و زن و مرد در زندگی مشترک باید برای یکدیگر الگویی شایسته باشند.

رئیس ستاد اقامه نمازکشور با بیان اینکه ازدواج مانع رسیدن به اهداف نیست، گفت: مشکلات اقتصادی نباید مانع ازدواج به موقع جوانان شود.

وضعیت اقامه نماز در کشور نامناسب است

وی در ادامه با اشاره به جایگاه نماز در کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه جایگاه نماز امروز آنگونه که باید باشد نیست و آن اهمیتی که باید به نماز داده شود وجود ندارد مسئولین باید تلاش بیشتری برای توسعه و نهادینه کردن فرهنگ نماز در کشور داشته باشند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه برخی از قوانین کشوری که نه ریشه در عقل و نه در قرآن دارند را باید اصلاح کنیم، گفت: مدیریت لحظات عمرمان یک امر ضروری است، چرا که بخش زیادی از وقتمان برای برنامه های بی فایده به هدر می رود.

وی اظهار داشت: توجه به مبانی و ارزشهای دینی در راستای توسعه و پیشرفت کشور ضروری است.

رئیس ستاد اقامه نمازکشور با اشاره به اینکه شهدای هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری از قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) از ارزشهای دینی حفاظت کردند، گفت: انتقال پیام های دفاع مقدس به نسل جوان و تبیین رشادت های رزمندگان اسلام باعث بیداری و بصیرت جوانان در برابر دشمنان خواهد شد.

یاداوری می شود، هجدهمین دوره "طرح همسفر تا بهشت" با حضور ۳۴ کاروان دانشجویی از سراسر کشور از سوم بهمن آغاز  و در حال برگزاری است.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین