عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۶
رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم:
رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم با بيان اينكه حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله عليها) يكي از عالمان دوران خويش به شمار مي‌روند، گفت: ايشان (سلام‌الله عليها) در عصر خويش نقش مهمي را در گسترش معارف و فرهنگ اسلامي ايفا كردند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين «احمد عابدي» روز جمعه در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه قم در شبستان امام خميني (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله عليها) به سالروز وفات حضرت معصومه (سلام‌الله عليها) اشاره و با بيان ويژگيهاي دوران ايشان اظهار كرد: كريمه اهل بيت (سلام‌الله عليها) در زماني زندگي مي‌كردند كه گروه‌هاي بسياري با عقايد انحرافي فعاليت مي‌كردند و ايشان نقش مهمي در مقابله با آنها داشتند.

استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه اين بانوي بزرگوار «محدثه» بودند، خاطر نشان كرد: حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله عليها) راوي حديث بودند و نوع رواياتي كه ايشان نقل مي‌كردند در رابطه با ولايت، زعامت و رهبري اهل بيت (عليه‌السلام) در جامعه اسلامي بود.

رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم به وضعيت فرهنگي عصر حضرت معصومه (سلام‌الله عليها) اشاره و اظهار كرد: از نظر فرهنگ، دانش و ادب در آن روزگار، مسلمانان در سطح بالايي بودند و پيشرفتهاي بسياري داشتند به طوري كه تعداد زيادي از اختراعات علمي مربوط به آن دوران مي‌شود.

عابدي با اشاره به رشد علمي و صنعتي بالاي جوامع اسلامي در زمان حضرت معصومه (سلام‌الله عليها) افزود: با وجود اهتمام و توجه به دانش و صنعت، تدريس كتابهاي كفرآميز متعارف بود، ولي تدريس كتابهاي حديث و آنچه مربوط به ائمه اطهار (عليه‌السلام) مي‌شد، ممنوع بود.

رييس دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم (قم) خاطر نشان كرد: خاندان امام موسي ابن جعفر (عليه‌السلام) و از جمله حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله عليها) در آن دوران تلاش مي‌كردند تا مردم را آگاه كنند.

۱۰ ربيع الثاني (مصادف با ۱۱ بهمن ماه جاري) سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله عليها) است.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین