عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
یک کارشناس امور دینی، توجه به تربیت کودکان در سنین پایه را برای داشتن تربیت اصولی مهم دانست و گفت: زمانی که کودک از تربیت صحیحی برخوردار نباشد، موجب آسیب وی در آینده می‌شود.
عقیق: حجت‎الاسلام علیرضا خدایی اظهار کرد: از نگاه دینی تربیت کودک در سه مرحله زندگی وی صورت می‎گیرد که شامل سن یک تا 7 سالگی پادشاهی کردن است که اطاعت از کودک در دایره تربیت دینی قرار ‌می‌گیرد.

وی افزود: دوره دوم شامل 7 تا 14 سالگی می‌شود که جزو مراحل سخت زندگی برای فرد به شمار می‎آید که امروز در دوران تحصیل راهنمایی شاهد این آسیب‏‌های رفتاری از سوی دانش‎آموزان هستیم؛ چرا که باید این دوره از تربیت همراه با توجه والدین به نوجوان باشد و اولیا به‌عنوان یک دوست حقیقی اعتماد لازم را برای همراهی وی به فرد بدهد.

خدایی یادآور شد: دوره سوم تربیت سنین 14 به بالا را در برمی‎گیرد که در این رده سنی اگر تربیت از دو رده سنی به‌ خوبی انجام نگرفته باشد، فرد با آسیب‌های فراوان وارد این رده سنی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رفتار عاقلانه والدین با فرزند خود کلید موفقیت در تربیت محسوب می‌شود که اولیا باید با توجه به شاخص‌ها بتوانند تربیت صحیح و اصولی داشته باشند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین