عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
علی انسانی از شاعران و مداحان کشور گفت: در نیروگاه نطنز می‌خواستم برنامه را آغاز کنم، فکر می‌کردم آشنا با عزاداری و هیاتی نباشند چون می‌گفتیم از اروپا آمده و اهل توسل نیستند، اما خیلی لذت بردم وقتی دیدم اهل گریه و توسل هستند.
عقیق:علی انسانی از مداحان و شاعران آئینی کشورمان به بازدید خود از منطقه نظنز اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته‌های گذشته بازدیدی از منطقه با عظمت نطنز داشتم، این جوانان و منطقه باعث افتخار و مباهات است که این عظمت گفتنی نیست، پس از بازدید مجلس روضه‌ای هم در انجا برپا شده بود.

وی در ادامه گفت: وقتی می‌خواستم برنامه را آغاز کنم، دیدم صدها نفر آمده‌اند، فکر می‌کردم آشنا با عزاداری و هیاتی نباشند چون می‌گفتیم از اروپا آمده و اهل توسل نیستند، اما خیلی لذت بردم وقتی دیدم اهل گریه و توسل هستند؛ از آن روز و به خود بالیدم.

انسانی اضافه کرد: وقتی از مجلس بیرون آمدم دیدم با این فکرها و مغزهایی که دنیا را با تعجب واداشته چرا خوراک مسموم برای شناخت اهل بیت باید به آنها بدهیم، و الان در این فرصت کم عرض می‌کنم اگر در ادبیات قدم می زنید می‌دانید که شعر و سروده‌هایی هستند که جان ندارد و مثل میلیاردها بیت خیلی زود کنار گذاشته می شوند، اما در مقابل می‌بینیم که 5 بیت طبیب اصفهانی، 12 بند محتشم مانده و...ماندگاری ها خواندنی است.

وی در پایان به اهالی رسانه توصیه کرد: اگر در وادی ادبیات کوشا هستید، بدانید برخی آثار قوت ادبی ندارد و نمی‌ماند، اما این سروده‌ها تحریف و تخریب است، اگر ابیاتی که من اخیرا برای حضرت رقیه شنیدم و نمی دانم کدام خوش انصافی گفته است بشنوید متوجه خواهید شد که فاتحه کلامش را باید از ابتدا خواند... گیسو سوخته بچه کشیدن دارد....نان خشک از کف بازار جویدن دارد..؛ این یک مشت نمونه خروار است، پس اگر می‌توانید ادبیات فاخر را حمایت کنید، قدم محکم بردارید اقدام باید با اقدام توام باشد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
کاش مادحین جوان یاد بگیرند که شاگردی عار نیست
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین