عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
آیت الله لنگرودی تبیین کرد:
آیت الله لنگرودی گفت: ولایت پذیری حقیقی آن است که محبت قلبی و ظاهری و برائت قلبی و ظاهری داشته باشیم و همچنین در عمل نیز پیرو قرآن و عترت باشیم.
عقیق: آیت الله سیدمحمدحسین مرتضوی لنگرودی، مجتهد عظیم الشأن در درس اخلاق گفت: در دوره ما به دلیل اینکه شبهات زیاد شده است بحث عقاید مهم تر از اخلاق است.

وی ادامه داد: شیعیان به قرآن و عترت اعتقاد دارند و تفاوت آنها با اهل سنت در این است که اهل سنت صرفا محبت و مودت اهل بیت(ع) را قبول دارند اما شیعیان علاوه بر محبت عمل و اطاعت از اهل بیت(ع) را نیز قبول دارند.

مجتهد عظیم الشأن با اشاره به اینکه محبت اهل بیت (ع) باید با اطاعت همراه باشد، خاطرنشان کرد: لازمه محبت اهل بیت(ع) اولا اطاعت از آنان و ثانیا بیزاری از دشمنان آنان است.

وی افزود: شیعه واقعی علاوه بر محبت قلبی باید این محبت را اظهار نیز نماید همچنان که علاوه بر برائت قلبی باید برائت ظاهری نیز از دشمنان اهل بیت(ع) داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه حاج ابوالفتح با بیان اینکه رساله عملیه مراجع معظم تقلید چکیده قرآن و عترت است، اظهار داشت: عقاید، عرفان و احکام را تنها باید از قرآن و عترت استخراج کرد.

وی ادامه داد: قرآن ذی الوجوه است، برای مثال وقتی می گوید باید دست دزد را برید منظور قرآن را تنها اهل بیت (ع) می توانند بیان کنند به این معنا که کدام یک از اعضای دست را (چپ، انگشتان، آرنج و بازوان) باید برید؟

آیت الله لنگرودی خاطرنشان کرد: بنابراین مشخص شد که ولایت حقیقی عبارت است از محبت قلبی و ظاهری، برائت قلبی و ظاهری و پیروی از دستورات قرآن و عترت.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین