عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
سخنران حرم مطهر حضرت ابالفضل‌العباس (عليه‌السلام) گفت: زيارت حضرت سيدالشهدا(ع) درهاي رحمت و مغفرت الهي را به روي بندگان باز مي‌كند.

عقیق: حجت الاسلام مرتضوي‌پناه در جمع زائران ايراني حرم مطهر حضرت عباس(عليه‌السلام) اظهار داشت: در احاديث آمده است كه هفت چيز باعث باز شدن درهاي رحمت الهي به روي خلق است كه مهم‌ترين آن زيارت سومين امام همام در كربلاست.

وي افزود: چون امام حسين(عليه‌السلام) با خدا معامله كرد و همه چيز خود را از مال و جان و فرزند را در راه خدا نثار كرد، خداوند نيز جز خدايي، همه چيز به او عنايت فرمود.

مرتضوي‌پناه بيان داشت: اگر از هفت در بهشت راهي به درون نيافتيد، يك در هست كه عبور از آن براي محبان رد خور ندارد و آن «باب الحسين» است.

وي سپس با تبيين شش عامل موثر ديگر در گشايش درهاي رحمت الهي، گفت: شكرگذاري، دعا، احسان، صله رحم، برالوالدين و نماز شب در كنار زيارت سيدالشهدا داراي اهميت هستند.


اين سخنران نگاه كردن به زير دست و شكرگزاري، باز كردن گره‌ از كار همنوعان، ديدار اقوام در همه حال و برحذر بودن از قطع رحم، احسان كردن به پدر و مادر و بيدار بودن قبل از اذان صبح جهت نافله شب را از جمله مصاديق نزول رحمت خداوند عنوان كرد.

وي به زائران توصيه نمود كه با عمل به اين هفت مورد و بخصوص زيارت با توجه و با معرفت بارگاه منور حسيني، توشه لازم را برداشته و با عمل به اين حديث شريف، هديه‌اي معنوي و مبارك از حرم مطهر حضرت ابالفضل‌‌العباس(ع) دريافت كنند.

اين مراسم طبق معمول هر شب از ساعت 19 در ضلع شمالي صحن حرم مطهر حضرت ابالفضل(عليه‌السلام) برگزار و با مداحي و سينه‌زني زائران همراه شد.


منبع: خبرگزاری حج

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین