عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۴۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۳
آیت‌الله شبیری‌زنجانی، رفتار پیامبر اکرم(ص) و حضرات ائمه معصومین(ع) را عامل اصلی پذیرش آن حضرات توسط بشر دانست.
عقیق: این مرجع تقلید در دیدار معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش و هیأت تدوین متون کتا‌ب‌های درسی، بر لزوم نشر سیره و بیانات معصومین(ع)به زبان روز تأکید کرد.
وی کتاب نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و قسمت اخلاقیات بحارالانوار علامه مجلسی را سه منبع ارزشمند برای دستیابی به فرهنگ اسلامی- شیعی دانست.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: با بررسی این آثار متوجه می‌شویم که در معارف ما تکیه بر قدرت تعقّل و فطرت است یعنی پیامبر اکرم(ص) دین را تحمیل بر افکار نکردند و حضرت امیرالمؤمنین و سایر ائمه(ع) اخلاقیات را به مردم تحمیل نکرده‌اند.
آیت‌الله شبیری‌زنجانی رفتار و برخورد اخلاقی پیامبر اکرم و سایر معصومین(ع) را دلیل اصلی پذیرش آن حضرات در بین مردم دانست و افزود: به قول یکی از بزرگان اگر ما همین اخلاقیات کتاب شریف بحار الأنوار را به دنیا عرضه کنیم از ما می‌پذیرد؛ چون این معارف مطابق با فطرت انسان‌ها بیان شده و رفتار حضرات هم مطابق فطرت انسانی بوده است.
وی در ادامه توصیه کرد با استفاده از افراد اهل فن و کسانی که قلم ممتاز دارند سیره و علوم ائمه طاهرین (ع) منتشر شود و نشر این مطالب را برای کشوری که ویژگی پیروی از مذهب حقّه و مکتب اهل بیت(ع) را دارد مایه آبرو و افتخار دانست.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین