عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
حجت الاسلام شکری تاکید کرد:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن اشاره به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز بر ضرورت حفظ حرمت ایام فاطمیه در نوروز سال آینده تاکید کرد و گفت: فضای جامعه باید فاطمی باشد.
عقیق:حجت الاسلام علی شکری در جلسه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان با موضوع ایام فاطمیه در محل مجتمع ولایت سمنان، از ساماندهی متون های مداحان برای ایام فاطمیه خبر داد و افزود: بر روی متن های مصیبتی که مداحان در این ایام می خوانند نظارت می شود.

وی ضمن بیان اینکه رمز موفقیت و اقتدار نظام اسلامی از برکت اهل بیت(ع) و وجود ولایت است اظهار داشت: ایام فاطمیه نمونه ای از تجدید بیعت با ولایت است و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی برخاسته از وجود نبوت و امامت اهل بیت (ع) است.

پیام حضرت فاطمه زهر ا(س) برای بانوان تبیین شود


رئیس ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان سمنان با اشاره به این مطلب که امسال ایام عید نوروز با ایام فاطمیه پیوند خورده و باید پیام حضرت فاطمه زهرا(س) برای مردم و جوانان به‌خصوص برای بانوان به ‌خوبی تبیین شود، افزود: در ایام فاطمیه مجالس ما همانطور که در ایام ماه محرم و صفر و ... در منابر و مساجد فعالیت داشتند باید درباره سبک و سیره و روش زندگی فاطمه زهرا(س) باشد.

شکری با بیان اینکه شناخت حضرت زهرا (س) شناسنامه اي نيست، افزود: با شناخت حقيقت می توان برنامه زندگانی و حيات آن حضرت مانند ساده زيستی و تربيت فرزندان، را الگو قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه فاطمه ‌زهرا(س) منشأ نور است و برای رسیدن به نور و درک عظمت آن حضرت (س) باید نورانی شد که لازمه آن معنویت است، افزود: شیعیان موظف هستند تا زمانی که زنده‌اند با عملشان ثابت کنند که پیرو فاطمه (س) هستند و این پیروی باید با انتقال به نسل‌های بعدی تداوم یابد.

متون مداحی ها ساماندهی می شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین از ساماندهی مبلغان در دهه فاطمیه خبر داد و گفت: قبل از ایام فاطمیه برای مداحان، مبلغان جلسه های توجیهی و آموزشی برگزار خواهیم کرد.

شکری هماهنگی بین مداحان را مهم دانست و گفت: متون مداحی ها ساماندهی می شود.

وی با اشاره به این مطلب که باید بر برگزاری جلسه های خانگی هم نظارت شود گفت: سازمان تبلیغات اسلامی آمادگی معرفی مداح را برای برگزاری مجالس خانگی دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در خاتمه، شناسسایی مکان های عزاداری ایام فاطمیه را ضروری دانست.

در پایان این جلسه در خصوص برنامه های ایام فاطمیه بحث و تبادل نظر شد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین