عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
سال‌ها پيش در يكي از اين سفرهاي عمره، از سوي كارواني از تهران عازم خانه خدا بودم. در روز حركت، شخصي كنارم آمد و گفت: حاج آقا؛ آن جواني را كه مي‌بينيد، تحصيل كرده لندن است در انگليس پاي منبر شما نشسته و قصد دارد داماد ما شود. وقتي كه متوجه شد شما روحاني اين كاروان هستيد، از من خواهش كرد تا خطبه عقدشان همزمان با ۱۳ رجب، روز ولادت حضرت امير (ع)، در كنار كعبه خوانده شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد مرتضي صالحي خوانساري در بيان خاطرات تبليغي اش عنوان داشت: سال‌ها پيش در يكي از اين سفرهاي عمره، از سوي كارواني از تهران عازم خانه خدا بودم. در روز حركت، شخصي كنارم آمد و گفت: حاج آقا؛ آن جواني را كه مي‌بينيد، تحصيل كرده لندن است در انگليس پاي منبر شما نشسته و قصد دارد داماد ما شود. وقتي كه متوجه شد شما روحاني اين كاروان هستيد، از من خواهش كرد تا خطبه عقدشان همزمان با ۱۳ رجب، روز ولادت حضرت امير (ع)، در كنار كعبه خوانده شود.
وقتي عمره را انجام داديم، در روز ۱۳ رجب، همراه با داماد، عروس، پدر و مادر عروس و روحاني «معين» براي قرائت عقد ازدواج به حجر اسماعيل رفتيم. اما مأموري نزدمان آمد گفت: اينجا را ترك كنيد كه به او داستان صيغه عقد ازدواج را گفتم؛ از آنجا كه آدم خوبي بود، دو طرف حجر اسماعيل را براي ما بست و ما تنها در اين مقام مانديم و بنده از طرف دختر و روحاني معين از طرف پسر وكيل شديم تا عقد را بخوانيم. در اثناي خواندن عقد، اين عروس و داماد به سجده افتادند و گريه مي‌كردند.
پس از آن كه صيغه عقد اجرا شد، داماد نزد من آمد و گفت: از شما شنيدم كه امام حسن عسكري (ع) و همسرشان حضرت نرجس (س) به حج نرفته و مكه را نديدند؛ آيا لايق مي‌دانيد كه من و نامزد عقد شده ام امشب به نيابت از اين دو بزرگوار مُحرم شده و طوافي انجام دهيم؟ من در آن لحظه منقلب شده و به آنها گفتم، من نيز همراه با شما مي‌آيم.
وي در پايان گفت: امام خميني (ره) هنگامي كه يك دختر و پسر را به عقد يكديگر در مي‌آوردند، مي‌فرمود: «با هم بسازيد»، در اين جمله هزاران مطلب نهفته است. رهبر معظم انقلاب نيز همين جمله را مي‌فرمايند و بنده نيز به تبعيت از بزرگان، اين سخن را پس از عقد به عروس و دامادها مي‌گويم.
نكته اي كه در پايان بايد گفت، اين است بزرگ‌ترها بايد توجه داشته باشند، نظارت نبايد تبديل به دخالت شود. دخالت‌هاي بي مورد، زندگي عروس و داماد را خراب مي‌كند. لذا با همراهي و پيشتيباني از فرزندان خود مي‌توانند، جوانان و خانواده‌هاي خود را از آسيب‌هاي اجتماعي مصون نگه دارند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین