عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۲۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
معاون تهذیب حوزه علمیه قم
معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: اهانت به نبی مکرم اسلام(ص) کینه و دشمنی است که از گذشته تا امروز بوده و متأسفانه این اهانت ها به نام آزادی بیان مطرح می شود که این مسئله خیانت به واژه هاست.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین همتیان با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس و نورانی نبی مکرم اسلام(ص) اظهارداشت: قرآن در سوره فتح خطاب به پیامبر اسلام(ص) بیان می دارد که ما تو را فرستادیم شاهد و الگو  و پیشوای مردم باشی و تو را بشیر و نذیر قراردادیم.
وی با بیان این که در ادامه آیات این سوره مبارکه، امت مخاطب قرار داده شده است افزود: این آیه بیان می دارد که ما پیامبر را فرستادیم تا شما ای امت اسلامی، ایمان به خدا و رسول (ص) بیاورید و از پیامبر(ص) دفاع کنید؛ در برابر دشمنان او را تعظیم کرده و احترام کنید.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم بیان داشت: یکی از وظایف بسیار مهم مردم در برابر پیامبر(ص) این است که در مقابل دشمنان و بدخواهان از جان پیامبر و شخصیت ایشان دفاع کنند و حتی اگر لازم شد جانشان را در این راه بدهند. به ویژه امروز که جهان کفر و دشمنان پیامبر(ص) با انواع ترفند ها به میدان آمده اند و واقعاً تمام کفر در برابر تمام اسلام ایستاده است و نسبت به ساحت مقدس پیامبر رحمت جسارت و توهین می کنند و از همه بدتر آن را در راستای آزادی بیان می‌دانند.
وی با اشاره به این که توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) مسئله ای است که از زمان حیات مبارک ایشان تا امروز وجود داشته، تصریح کرد: توهین به نبی مکرم اسلام(ص) مسئله تازه ای نیست، اولین آن نبوده و آخرین بار هم نیست که ساحت مقدس ایشان مورد تهاجم قرار می گیرد. روزی اهل بیت پیامبر(ع) را با وضع فجیعی به شهادت رساندند و زنان و کودکان آنها را به اسارت بردند و روزی در برابر درخواست پیامبر(ص) که کاغذ و قلم خواسته بودند، ایستادند و امروز نیز به نوع دیگری جسارت می کنند.
وی حمایت ازپیامبر اسلام(ص) را نه تنها وظیفه همه مسلمانان، بلکه وظیفه پیروان ادیان الهی معرفی و عنوان داشت: امروز همه و حتی مکاتب آسمانی، یهودیان و مسیحیان واقعی، باید در برابر چنین توهین هایی بایستند و جلوی این بد دهنی ها را بگیرند؛ در این عرصه ما باید حساس باشیم، در غیر این صورت دشمن هرچه از دستش بر آید، انجام می دهد و هر طور که بتواند به پیکر اسلام ضربه می زند.
این استاد حوزه ادامه داد: مسئله دیگر در اهانت به نبی مکرم اسلام، خیانت به واژه ها و وارونه جلوه دادن مسائل است. از یک سو انسان ها را در مخوف ترین زندان ها گرفتار می کند و آنها را مورد بدترین شکنجه ها قرار می دهند، نفس مسلمانان را در سینه ها خفه می کنند و از جنایت های فجیعی در بحرین، عربستان، سوریه، عراق، افغانستان و...، به این گناه که می خواهند فریاد بی عدالتی سر دهند چشم‌پوشی می‌کنند، کسانی که  می خواهند بی بند و باری و برهنگی را در پیش گیرند، همه طور حمایت از آنها می شود و با افتخار آن را آرایش می کنند.
وی خاطرنشان کرد: این ها به اسم آزدی از هر فعالیت حیوانی و غیر اخلاقی حمایت می کنند، ولی جایی که جسارت به پیامبر(ص) می شود، آن را آزادی بیان می دانند. این وارونه جلوه دادن کلمات خیانت است  و این بلای دنیای ماست؛ ما گرفتار چنین حیوان هایی هستیم که امید است با ظهور منجی عالم بشریت، همه مردم دنیا و مسلمانان و مظلومان به حق خود برسند و آزادی به معنای واقعی در جامعه معنا یابد.

 

منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین