عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
ابراهیم(ع) عرض کرد پاداش كسى كه محزونی را به خاطر رضاى تو صبر و دلدارى دهد چیست؟ خطاب آمد پاداش او آن است كه لباسى از ايمان بر او مى‏‌پوشانيم و او را در پوشش امن و امان قرار مى‌‏دهم.
عقیق:روايت شده است كه حضرت ابراهيم(ع) از پروردگارش سوال كرد پروردگارا پاداش كسى كه از خشيت تو اشك از ديدگانش جارى شود چيست؟ خطاب آمد پاداشش رحمت و رضوان من است.
ابراهيم(ع) عرض كرد: پاداش كسى كه محزون و دلسوخته را به خاطر رضاى تو صبر و دلدارى دهد چه خواهد بود؟ خطاب آمد پاداش او آن است كه لباسى از ايمان بر او مى‏‌پوشانيم و او را در پوشش امن و امان قرار مى‌‏دهم كه بدان در بهشت جايگزين گردد و از آتش جهنم حفظ شود.
حضرت ابراهيم(ع) گفت: خدايا پاداش كسى كه زن شوهر مرده را براى رضاى تو تسليت و دلدارى دهد چيست؟ خداوند متعال فرمود: پاداشش آن است كه او را در سايه رحمت خود جاى مى‌‏دهم و او را داخل بهشت خودم مى‏‌گردانم.
ابراهيم(ع) گفت: خدايا پاداش كسى كه براى رضاى تو تشيع جنازه كند چيست؟ خداوند متعال فرمود: پاداشش آن است كه وقتى بميرد ملائكه من بر بدنش نماز مى‏‌خوانند و روحش را تشيع مى‏‌كنند.

متن حدیث:

روى ان ابراهيم عليه السلام سئل ربه قال: يا رب ما جزاء من سال الدمع عن وجهه من خشيتك؟ قال: صلواتى و رضوانى. قال فما جزاء من يصبر الحزين ابتغاء وجهك؟ قال السوه ثوبا من الايمان ينبو بهما فى الجنة و يثقى بها من النار. قال: فما جزاء من سدد الاملة ابتغاء وجهك قال: اقيمه فى ظلى و ادخله حينتى قال: فما جزاء من يتبع الجنازة ابتغاء وجهك؟ قال: تصلى ملائكتى على جسده و تشيع روحه.


پی نوشت:
« مسکن‌الفؤاد، صفحه116 و 117- البحار ج 82 ص95 »
منبع:مشرق
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین