عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۲۲۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در حسینیه فاطمة الزهرا(س)
تقیه یعنی پنهان کردن اعتقاد برای حفظ جان و هدف. تقیه از روز اول خلقت در احکام بود. اولین تقیه را به شیث فرزند آدم نسبت می دهند...

گزارش تصویری


عقیق: روضه هفتگی در حسینیه فاطمه الزهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالملکی و مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام عبدالملکی را بخوانید؛

_ همه دنبال حضور آقا هستیم و کسی به دنبال ظهور نیست. ظهوری که ابتدا باید برای خودت باشد و بعد خانواده و جامعه ات باشد. اول باید تولی و تبری را یاد بگیریم. در امر به معروف و نهی از منکر اگر خود آلوده به منکر باشیم حرف و نهی تو اثری ندارد. تولی باید به فعلیت در بیاید.

_ تقیه یعنی پنهان کردن اعتقاد برای حفظ جان و هدف. تقیه از روز اول خلقت در احکام بود. اولین تقیه را به شیث فرزند آدم نسبت می دهند. بعد از این که قابیل هابیل را کشت شیث دین خود را از قابیلی که برادر خود را کشت مخفی می کرد.

_ تقیه یک رفتار عقلانی بشری است. تقیه با سنت و احکام و چیزهایی که از سمت خدا و پیامبرانش بوده هماهنگ شده است. اول جایی که ماه و ستاره را نشان داد و برای این که نشان دهد اعتقادات این ها غلط است گفت این خدای من است. دو جایی که به حضرت ابراهیم گفتند که بیا برویم بیرون شهر گفت که من مریض هستم در صورتی که مریض نبود. ایشان تقیه کرد.

_ سوم حضرت یوسف برای این که برادر خود بنیامین را نگه دارد دنبال قافله فرستاد و گفت که شما دزد هستید حضرت یوسف تقیه کرد. اصحاب کهف هم تقیه کردند. این تقیه هایی است که قبل از اسلام شده بود و در  قرآن آمده است.

_ مهمترین و ابتدایی ترین تقیه که در اسلام بوده این است که  وقتی مشرکان عمار و سمیه و یاسر را گرفتند این ها را این قدر شکنجه کردند که سمیه و یاسر به شهادت رسیدند و وقتی نوبت به عمار رسید گفت که من پیامبر را دوست ندارم. در این وقت عمار تقیه کرده است.اطمینان قلبی جزء شرایط تقیه است.

_ در جایی که در مقابل غیر مسلمان بودید و خطر جانی داشتید می توانید تقیه کنید. اهل سنت تقیه را واجب نمی دانند.آنها می گویند که اگر شما تقیه نکنید و بمیرید، اسلام را سرافراز کرده اید و خونتان پایمال نشده است. ما می گوییم برای حفظ جان و رسیدن به اهدافمان با کفار دوستی می کنیم. وقتی خوف جانی داشتید شما موظف هستید که تقیه کنید.یک شرطی در تقیه داریم که حد نهایت تقیه است.

_ امام باقر می فرمایند تقیه را قرار دادیم که خون حفظ شود و اگر خون حفظ نشد تقیه نمی توانید بکنید. در بحث تقیه چند شبهه بزرگ داریم. این که چرا امام حسین تقیه نکرد؟ تقیه از دیدگاه ما و اهل سنت یک تفاوت دارد. اگر سیدالشهدا با این کفار سازش می کرد و چه سازش نمی کرد ایشان شهید نمی شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
0
0
کاش همه اون هایی که از ولی و رهبر و حتی مرجع خودشون جلوتر حرکت میکنند و فکر میکنند سب و لعن باید علنی باشه این سخنرانی را میشنیدند تا بفهمند نه تنها کارشون حرام هست بلکه بدون تقیه از دایره شیعیان اهل بیت هم خارج میشن
خیلی خوب استدلال علمی و تاریخی اورده بودند ایشون
خدا به شما زحمت کشان این سایت هم خیر بده که این مطالب رو در دسترس ماهایی که شهرستانیم و توفیق شرکت در این محافل رو نداریم قرار میدین
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین