عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد
سازمان حج و زیارت هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) را به عنوان فراخوان حج تمتع در تقویم این سازمان ثبت کرده است و بر این اساس جمعه این هفته یعنی هفدهم ربیع الاول اطلاعیه فراخوان حج تمتع صادر و منتشر می‌شود.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، جزئیات جدید حج 94 را اعلام کرد و گفت: سازمان حج و زیارت هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) را به عنوان فراخوان حج تمتع در تقویم این سازمان ثبت کرده است و بر این اساس جمعه این هفته یعنی هفدهم ربیع الاول اطلاعیه فراخوان حج تمتع صادر و منتشر می شود.
 
وی گفت: در مدت یک هفته یعنی27 دی اطلاعیه دوم منتشر و در آن گروه های قیمتی، ظرفیت ها و اسامی کاروان ها اعلام می شود. ضمن آنکه از روز سوم تا پنجم بهمن ثبت نام زائران حج تمتع آغاز خواهد شد.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متقاضیان برای ثبت نام حج تمتع می توانند به سامانه haj94.haj.ir مراجعه و از منازل خود نام نویسی کنند.
 
ودیعه گذاران تا 15 بهمن 84 مراجعه کنند
 
اوحدی افزود: زائرانی که تا 15 بهمن 84 ودیعه گذاری کرده اند امسال می توانند برای تمتع نام نویسی کنند و در اطلاعیه ای که صادر می شود گروه های قیمتی، شیوه ثبت نام و میزان اقساط و سود سپرده ودیعه گذاران مشخص خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: سهمیه حج تمتع 94 همچون سال گذشته است و امیدواریم بر اساس وعده ای که وزارت حج عربستان داده است بتوانیم برای سال های بعد افزایش سهمیه داشته باشیم.
 
گذرنامه های حج گزاران تا پایان سال94 اعتبار داشته باشد
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: توصیه به متقاضیان این است که تاریخ اعتبار گذرنامه های آنان تا پایان سال 94 باشد و اگر گذرنامه معتبر ندارند حتما پیش از ثبت نام برای گرفتن گذرنامه معتبر اقدام کنند.
 
اوحدی گفت: امسال نیز تلاش سازمان حج و زیارت بر این است که برای رفاه حال زائران هزینه های حج تمتع را در دو قسط دریافت کند طوری که متقاضیان یک قسط را در بهمن و قسط دوم را در اردیبهشت پرداخت خواهند کرد.
 
وی افزود: با وجود افزایش سطح کیفی خدمات و خروج بیش از 20 درصد از هتل ها از گردونه خدمت رسانی امیدواریم امسال در هزینه های حج تمتع هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم.
 
ثبت نام مرحله دوم عمره از نیمه اول بهمن
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اطلاعیه پیش ثبت نام مرحله دوم عمره، نیمه اول بهمن اعلام و ثبت نام از نیمه دوم یعنی 16 بهمن آغاز خواهد شد.
 
اوحدی افزود: پروازهای مرحله دوم از 21 اسفند آغاز می شود و تا 26 خرداد ادامه خواهد یافت.
 
وی گفت: در مرحله دوم نیز تلاش می کنیم در چند روز اول تا اولویت 350 را دوباره فراخوان کنیم زیرا بعضی از متقاضیان عمره ترجیح می دهند در مرحله دوم مشرف شوند.
 
اوحدی افزود: در چند روز اول سامانه فاخر به طور هوشمند ظرفیت های خالی را اعلام می کند و پیش بینی ما این است بتوانیم تا اولویت 400 را بدون مشکل برای همه متقاضیان استان ها اعلام کنیم.

تفاوت جزیی قیمت عمره نوروزی
 
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در اطلاعیه نیمه نخست بهمن گروه های قیمتی اعلام خواهد شد، گفت: تلاش ما بر این است که در مرحله دوم ثبت نام عمره افزایش قیمتی نداشته باشیم اما عمره نوروزی عمره ویژه ای است که قطعا قیمت آن تفاوت جزیی با بقیه زمان ها خواهد داشت.

افزایش قیمت عمره رمضان به دلیل مدت زمان
 
اوحدی افزود: همچنین در ایام رمضان به علت اینکه دوره عمره به 17 و 21 روز افزایش پیدا می کند، افزایش قیمتی نیز برای عمره رمضان خواهیم داشت.
 
وی گفت: تا این لحظه بیش از 115 هزار نفر از زائران عمره در قالب 340 پرواز به سرزمین وحی مشرف شده اند.
 
اوحدی با اشاره به اینکه معدل تأخیر پروازها حدود 18 دقیقه است، گفت: البته در چند روز گذشته خطوط هواپیمایی عربستان تأخیرهای بیش از 4 ساعت داشت که سازمان حج و زیارت امروز در نامه ای به شرکت هواپیمایی عربستانی اخطار داد و از آنها خواست پاسخگو باشند.
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا امروز مشکل خاصی نبوده است و عمره گزاران در سلامت کامل به سر می برند و خدمات قابل قبولی به آنان ارائه شده است.
 
اوحدی گفت: امسال برای نخستین بار از سامانه فاخر رونمایی شد و این سامانه شرایط و تمهیدات خوبی برای زائران فراهم و از ایجاد صف های طولانی مقابل دفاتر خدمات زیارتی جلوگیری کرد.
وی افزود: امسال توانستیم در مرحله اول عمره تا اولویت 400 را اعلام کنیم و در بعضی استان ها تا اولویت 450 نیز اعلام شد.
 
موردی از شیوع بیماری خرما در عربستان گزارش نشده است
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به عمره گزاران اطمینان می دهیم که تاکنون موردی از شیوع «بیماری خرما» در عربستان گزارش نشده است.
 
اوحدی با اشاره به انتشار خبر شیوع «بیماری خرما» در بعضی از پایگاه های اینترنتی، افزود: با پیگیری مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص شد که این خبر صحت ندارد و تاکنون موردی از شیوع این بیماری از طریق وزارت بهداشت عربستان، سازمان بهداشت جهانی یا مرکز پزشکی حج و زیارت گزارش نشده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین