عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
سازه اسكلتي بخش زيارتي صحن حضرت زهرا (س) حرم مطهر امام علي (ع) كه قرار است با مساحت ۶۰ هزار متر مربع ساخته شود تا ۹۵ درصد تكميل شده است و كارشناسان پيش بيني مي‌كنند كه اين پروژه عظيم تا چهار سال ديگر به پايان برسد.
9عقیق: صحن حضرت زهرا(س) حرم مطهر امام علي(ع) كه ساخت آن از سال ۸۸ در دستور كار ستاد بازسازي عتبات عاليات قرار گرفت و رسما از سال ۹۰ كليد خورد، قرار است در مساحت بيش از ۶۰ هزار متر مربع تكميل شود.
يكي از كارشناسان اين پروژه عظيم در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: بيش از ۳۰ هزار متر مربع صحن حضرت زهرا(س) بخش زيارتي و بقيه آن غيرزيارتي و فضاهاي جانبي است كه در قسمت غير‌زيارتي صحن، كتابخانه، واحدهاي خدماتي، پاركينگ، موزه و مضيف پيش‌بيني شده است.
وي با بيان اينكه با ساخت صحن حضرت زهرا(س) فضاي موجود حرم مطهر اميرمؤمنان امام علي(ع) به ۱۰ برابر افزايش مي‌يابد، از تكميل ۹۵ درصدي سازه اسكلتي بخش زيارتي صحن مطهر خبر داد و پيش بيني كرد كه در صورت فراهم بودن امكانات لازم، تا چهار سال ديگر پروژه به پايان برسد.
يكي ديگر از مهندسان پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) مي‌گويد: خيابان صافي صفا شمع كوبي شده و قرار است به صورت زيرگذر آماده و به بهره برداري برسد كه در اين صورت در آينده اين خيابان بسته شده و ديگر عبور وسايل نقليه در محدوده مقام حضرت زين العابدين(ع) امكان پذير نخواهد بود.
اين گزارش مي افزايد، در بخش مياني صحن حضرت زهرا(س) به سمت صافي صفا، دو گلدسته در حال احداث است كه از حرم مطهر امام علي(ع) تا اين گلدسته‌ها بخش زيارتي است و پشت گلدسته‌ها به سمت مقام حضرت زين العابدين(ع) در سمت راست موزه و در سمت چپ كتابخانه ساخته مي‌شود.

















211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین