عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
همزمان با شب ۲۸ صفر و بلندترین شب سال، مراسم تعزیه خوانی شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) از ساعت ۱۹ در بلوار میرداماد برگزار می شود.
عقیق:مجلس تعزیه خوانی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در 28 صفر بلندترین شب سال، با نمایش شبیه خوانی سیره زندگانی‌ حضرت تا شهادت در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی اجرا می شود.

تعزیه این شب پیرامون مظلومیت امام حسن مجتبی (ع)، صلح حدیبیه و نهایتا شهادت امام حسن مجتبی (ع) نمایش داده می شود.

یکی از وقایع و اتفاقات بسیار مهم در زمان حیات امام حسن (ع) ماجرای صلح آن حضرت با معاویه جهت حفظ تشیع و مکتب رسول الله است، که در این شب اجرا خواهد شد.

در این روز همچنین «خیمه هنر»، با حضور جمعی از هنرمندان از ساعت 14 تا 19 برپاست، هنرمندان زندگی امام حسن مجتبی (ع) را به صورت زنده در قالب نقاشی، گرافیک خط، تصویرگری، تذهیب و... به تصویر می کشند.

  همچنین مجلس تعزیه خوانی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) شنبه 27 صفر، حول محور ولایت و واقعه غدیر و در نهایت رحلت پیامبر نمایش داده می شود. مجلس تعزیه خوانی امام رضا (ع) نیز دوشنبه اول دی ماه اجرا خواهد شد.

بنابر این گزارش، مجالس تعزیه خوانی خیمه کریم اهل بیت با مشارکت شهدای گمنام حرم مطهر کهف الشهداء، به مدت سه شب از 29 آذر تا اول دی ماه در بلوار میرداماد نبش خیابان شمس تبریزی برپاست.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین