عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
با روضه خوانی حاج حیدر خمسه و مداحی حاج ناصر آیینی برگزار شد
اسلام دین حنیف، دین پاک، دین مهر، دین صداقت، دین امانت، دین تقوا، دین غیرت، دین رسیدگی به دیگران، دین تکلیف، دین مسئولیت است. هر چه شما بخواهید در اسلام خیر و برکت هست...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری دهه آخر صفر در بیت الحسن با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اعتمادیان و روضه خوانی حاج حیدر خمسه و مداحی کربلایی ناصر آیینی برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام اعتمادیان را بخوانید؛

_ بعضی ها دین ظاهری دارند مانند جسمی که فقط ظاهر دارد و از روح و معنا خبری نیست. بدنی که روح ندارد چون لاشه است، دفنش می کنند. کسی که جان دارد چون همه احکام زندگی بر او جاری است کسی حق دفن این شخص را ندارد.

_ دین انسان گاهی مانند یک مرده است که فایده ای برای خودش و برای اطرافیان ندارد، چون این دین روح ندارد ولو اینکه ظاهری زیبا داشته باشد. دین بعضی ها دین خشن و بی روح و بی نمک و دور از لطف و عاطفه است و مانند لاشه فقط روی زمین راه می رود.

_ بعضی ها دینشان جان دارد ولو یک جاهایی از آن همه ناقص است. اما خیلی جاها اهل عمل است. کسی که دین ظاهری دارد ولو ظاهراً مسلمان است می توان احکام اسلامی را بر او جاری کرد.

_ اگر بعضی از آیات قرآن را به ظاهر بگیریم به کفر می رویم. قرآن باطنی هم دارد. پیامبر فرمودند که من دو چیز را بین شما به امانت می گذارم. قرآن و اهل بیتم که این دو از هم جدانشدنی می باشند. قرآن را غیر از اهل بیت معنی نمی توانند کنند.فقط نباید ظاهر قرآن را نگاه کرد بلکه قرآن لایه لایه معنی دارد. اسلام هم همین طور است.

_ اسلام دین حنیف، دین پاک، دین مهر، دین صداقت، دین امانت، دین تقوا، دین غیرت، دین رسیدگی به دیگران، دین تکلیف، دین مسئولیت است. هر چه شما بخواهید در اسلام خیر و برکت است. البته دینی که پیامبر گفته است. نه دینی که ما می گوییم. بعضی ها خود را متر و معیار دین می دانند. نقش در پیامبر اکرم وجود نداشته است.

_ رسول خدا می فرماید کسی که از منزل خارج شود و در فکر برطرف کردن مشکل دیگران نباشد از من نیست. یعنی دینی که دارد فقط ظاهری است. و مورد پسند پیامبر نمی باشد.پیامبر فرمودند که هرگاه صدقه دادید دست خود را ببوسید. صدقه دادن در واقع در دست خدا دادن است. سعی کنید دست خود را بالای دست خدا نبرید.

_ طبق روایت می فرمایند که صدقه دادن هفت مزد در دنیا دارد و هشت مزد در آخرت دارد. صدقه فقط پول دادن نیست. بلکه زبان خوش، گره گشایی از کار مردم، دل نشکستن، شر نرساندن، ظلم نکردن هم صدقه است.

_ پیامبر می فرمایند که در درهای بهشت مکتوباتی دارد که این نوشته ها ویزای بهشت است. در دوم نوشته که هر کسی که می خواهد دلش در قیامت مسرور باشد و به بهشت وارد شود، باید چهار خصلت داشته باشد. اولین آن مبادا عمری از ما در دنیا بگذرد و یک یتیمی را نوازش نکرده باشیم. دومین مورد انسان عاطفه را خرج خانواده هایی که سرپرست ندارد می کند. سومین مورد در برطرف کردن حوائج مؤمنین سعی کنند. چهارمین مورد تفقد و به داد مسکین و فقیر رسیدن است. فقیر یعنی این که خرج سال خود را نداشته باشد. مسکین هم کسی است که نان شب را ندارد و حالش خیلی از فقیر بدتر است.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین