عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
زن پيشتر به عنوان مهم‌ترين عامل انتقال ارزش‌هاي معنوي مانند قناعت، حيا، عفت و... به نسل بعدي بود، اما امروزه ‌اين خطر وجود دارد که به عامل انتقال ارزش‌هاي فردگرايانه و ليبرالي مانند اباحه‌گري و... به نسل بعد تبديل شود.
عقیق: مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات حوزه های علمیه خواهران، مهم‌ترين خطر پیش روی خانواده ها را جابجايي نقش زن و مرد عنوان کرد. 
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زيبايي‌نژاد در نشستی با جمعی از ائمه جماعات کشور بوسنی که در دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، در قم با اشاره به پژوهش‌هاي صورت گرفته در حوزه مطالعات زن و خانواده، اظهار داشت: فعاليت زنان تاثير بسزايي در مشارکت اجتماعي مي‌گذارد، بر همين مبنا و تجربه پژوهشي‌ دراين حوزه، ارزشمندترين فعاليت زنان را در حوزه خانواده مي‌دانيم.

وي، ايجاد تمدن اسلامي در عصر جديد را مبتني بر وجود خانواده اسلامي و کارآمد دانسته و افزود: الگوي اسلامي خانواده، الگوي خانواده گسترده است؛ البته نه به معناي جامعه‌شناختي، بلکه منظور از خانواده گسترده ارتباط و پيوند با نسل‌ها در قالب يک طايفه با پيوند رحمي است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زيبايي‌نژاد مهم‌ترين خطر براي خانواده را جابجايي نقش زن و مرد برشمرد و گفت: زن پيشتر به عنوان مهم‌ترين عامل انتقال ارزش‌هاي معنوي مانند قناعت، حيا، عفت و... به نسل بعدي بود، اما امروزه ‌اين خطر وجود دارد که به عامل انتقال ارزش‌هاي فردگرايانه و ليبرالي مانند اباحه‌گري و... به نسل بعد تبديل شود.

کارشناس مطالعات خانواده با اشاره به طرح صهيونيسم جهاني براي تسلط بر جهان از طريق تضعيف خانواده و ناکارآمدي زنان در حيات خانوادگي، افزود: متأسفانه در دنياي امروز شعار حضور زن در عرصه‌ اجتماع از سوي قدرت‌هاي جهاني ابزاري براي کاستن از نقش تربيتي زن در خانواده و نيز موجب جدايي او از خانواده شده است؛‌ در نتيجه شاهديم که تربيت فرزندان  به نهاد‌هاي ديگر که ارزش‌هاي غيرخانوادگي را ترويج مي‌کنند، واگذار مي‌شود.

رئيس دفتر مطالعات و تحقيقات زنان با اشاره به اقتضائات زندگي در هر کشورگفت: براي حفظ سبک زندگي اسلامي بايد بين آموزه‌هاي اسلامي و عينيت اجتماعي پيوند ايجاد کنيم.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه‌ های علمیه خواهران، در پايان اين نشست، مسئول دفتر مطالعات و تحقيقات زنان به سوالات ائمه جماعات بوسنیایی پاسخ داد.

منع:خبرگزاری حوزه
کدخبرنگار:211005


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین