عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
اين روزها هواي كربلا ابري و توأم با بارندگي پراكنده است، حال زائران هم كمتر از اين شرايط نيست؛ كمتر زائري را مي‌بيني كه غم وداع در دل نداشته باشد و از اينكه حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) را ترك مي‌كند، اندوهناك نباشد.
عقیق: پس از خلق بزرگ‌ترين اجتماع مسالمت آميز جهان و حضور پرشور زائران در كربلا كه اعتراف رسانه‌هاي بيگانه را نيز در بر داشت؛  زائران حسيني در حال بازگشت به شهرهاي خود و ترك اين شهر مقدس هستند.
موكب‌هاي حسيني كه با آغاز پياده روي اربعين براي پذيرايي از زائران برپا شده بودند، در حال جمع آوري است و زائران نيز بار خود را جمع كرده و از مسيرهاي منتهي به حرم مطهر اباعبدالله الحسين (ع) راهي ترمينال‌هاي مسافربري (گاراژ) مي‌شوند.
هر لحظه بر تعداد زائراني كه با حضرت سيدالشهدا (ع) و ابوالفضل العباس (ع) وداع و شهر كربلا را ترك مي‌كنند، افزوده و بر ازدحام جمعيت در ترمينال‌هاي مسافربري اضافه مي‌شود كه اين امر از خالي شدن اين شهر مقدس تا چند روز ديگر حكايت دارد.
اين روزها هواي كربلا ابري و توأم با بارندگي پراكنده است، حال زائران هم كمتر از اين شرايط نيست؛ كمتر زائري را مي‌بيني كه غم وداع در دل نداشته باشد و از اينكه حرم مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) را ترك مي‌كند، اندوهناگ نباشد.
براساس گزارش‌هاي اعلام شده، تعداد زائراني كه براي درك زيارتي اربعين به كربلاي معلي سفر كردند، بيش از ۲۰ ميليون تن اعلام شد و اين در حالي است كه سال گذشته زائران از ۳۰ كشور جهان در مراسم اربعين مشاركت كرده بودند اما امسال تعداد اين كشورها با افزايش دو برابري به ۶۰ كشور افزايش يافته بود.
با توجه به اعلام غانم الحسيني رييس پليس كربلا تا زماني كه زائران از شهر كربلا خارج نشده باشند تدابير امنيتي ادامه خواهد يافت؛ وي اين تدابير را ۵ تا ۶ روز پس از اربعين پا برجا دانسته است تا زائران در امنيت كامل رهسپار منازل خود شوند.














منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
0
3
سلام بر امام حسین ع و یار با وفایش یادش بخیر راهپیمایی امسال قسمت کند تا سال دیگر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین