عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
امام جمعه خرمشهر خبرداد:
امام جمعه خرمشهر گفت: هم اکنون بابرنامه‌یزی‌های انجام شده، اگر ۵۰ هزار نفر هم وارد خرمشهر شوند، به راحتی و در آسودگی کامل قادر خواهند بود از مرز عبور کنند.
عقیق: حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر، با اشاره به تشکیل ستاد ویژه اربعین در دفتر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به حل مسأله دشوار بودن عبور و مرور زایرین کربلای معلا داشتند، ستادی ویژه ای از سوی ایشان تشکیل شد و هم اکنون اقدامات لازم برای تردد زایرین فراهم شده است.

وی با بیان این که برنامه انتقال و عبور زائرین از مرز در کمتر از یک ساعت انجام می شود، تصریح کرد: در سال های گذشته مراحل عبور از مرز تا ساعت ها به طول می انجامید، به گونه ای که ممکن بود برخی زائرین ختی برای دو روز در مرز بمانند تا دستور خروج آنها صادر شود، اما با توجه به تدابیر اتخاذ شده و همکاری نیروی انتظامی، زائران در کمتر از یک ساعت می توانند از مرز عبور کنند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: هم اکنون با برنامه ریزی که انجام شده، اگر ۵۰ هزار نفر هم وارد خرمشهر شوند به راحتی و در آسودگی کامل قادر خواهند بود از مرز عبور کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد، با اعلام این که زمان تحویل و دریافت ویزا کمتر از یک ساعت خواهد بود، به دیگر امکانات رفاهی تعبیه شده برای زایرین اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: نصب ۱۰ چادر گروهی با مساحتی بیش از ۲۴۰ متر مربع، راه اندازی کلینیک تخصصی با دارا بودن همه بخش های پزشکی، نصب دو دستگاه تلویزون های بزرگ شهری برای اطلاع رسانی هرچه بهتر به زائرین، استقرار ۳۰ هیأت و تهیه بیش از ۲۰ هزار پرس غذا از وجوهات مردمی برای پذیرایی از زائران، بخشی از امکانات رفاهی می باشد.

وی به ایجاد پارکینگی بزرگ برای اتومبیل های شخصی زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ایجاد پارکینگی بزرگ برای آن دسته از زائرینی که از شهرها و استان های دیگر با وسیله نقیه شخصی به مرز می آیند، یکی از اقدامات خوب ستاد ویژه اربعین حسینی است.

امام جمعه خرمشهر در پایان گفت: از زائرینی که برای سفر به کربلای معلا وارد شهر شهید پرور خرمشهر می شوند، تقاضا داریم به محض ورود به این شهرستان، به پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری و دفتر امام جمعه خرمشهر مراجعه کرده و به اخبار و اطلاعیه های موجود در سایت توجه کنند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین