عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
تجلیل از سال ها نوکری در آستان امام حسین (ع) در هفتمین روز پرده عشاق
پدرم افتخار می کرد که در هیأت امام حسین (ع) خدمت می کند و می گفت حقیقت این است که پرچم امام حسین (ع) خودش ایستاده و اگر ما در کنارش ایستاده ایم توفیق ماست.

گزارش تصویری


عقیق: آیین بزرگداشت و تکریم مرحوم حاج مجید چمنی، از مفاخر حسینی، با عنوان «پرده عشاق» جمعه هفتم آذرماه با یاد و خاطره آن پیشکسوت عرصه نوکری حضرت سیدالشهدا علیه السلام و با حضور جمعی از مدیحه سرایان و شاعران اهل بیت علیه السلام در فرهنگ سرای گلستان برگزار شد.

به گزارش عقیق اجرای این ویژه برنامه بر عهده رسالت بوذری بود و آغاز بخش آن با قرائت قرآن توسط استاد کریم منصوری، قاری بین المللی همراه بود.

 

حجت الاسلام صادق زاده: تجلیل از پیرغلامان حسینی، انجام معروفی است که در اسلام به آن دستور داده شده  

حجت الاسلام صادق زاده، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در این مراسم ، با بیان اینکه خدا چیزهایی به امام حسین (ع) داده که در این عالم به احدی نداده، گفت: این نعمت ها و رحمت ها خاص امام حسین (ع) است که من فقط هشت مورد آن را می دانم. این لطف ها به هیچ یک از پیامبران حتی پیامبر اسلام (ص) داده نشده است.

وی تصریح کرد: مفهوم این امر آن نیست که امام حسین (ع) از پیامبر (ص) بالاتر است، بلکه آن حضرت در راه خدا همه چیز خود را فدا کرده و رحمت خدا از این جهت شامل حال آن حضرت شده است.


حجت الاسلام صادق زاده حلال بودن و بلکه متبرک بودن تربت امام حسین (ع) را یکی از موارد لطف خدا در حق آن حضرت دانست و ادامه داد: خوردن خاک ولو به اندازه عدس حرام است. چراکه حضرت موسی بن جعفر (ع) فرموده است: «از خاک قبر ما تبرک نجویید، همه خاک های عالم حرام است، حتی خاک قبر شریف پیغمبر اسلام(ص) و خاک بقیع. خوردن این خاک ها هم حرام است و مثل این است که شخص گوشت حرام خوک را خورده است.» آن حضرت در ادامه فرموده است که: «در عالم تنها یک خاک است که نه تنها حرام نیست بلکه متبرک است و موجب سلامت اشخاص می شود.»

او آبرومندی امام حسین (ع) را به علت ایثار یگانه و بی مانند آن حضرت دانست و اظهار داشت: در زیارت وارث می خوانیم که «ای امام حسین(ع)! من با همه وجودم شهادت می دهم که تو برای سه چیز هستی ات را فدا کردی: اقامه نماز، توجه به محرومین و فقرا و امر به معروف و نهی از منکر.»

حجت الاسلام صادق زاده اجرای برنامه پرده عشاق و تجلیل از پیر غلامان امام حسین (ع) را معروف نامید و گفت: تقدیر و تشکر از افرادی که عمر خود را در راه خدمت امام حسین (ع) و فرهنگ ایثار و شهادت صرف کرده اند، معروف است که در آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام بر آن تأکید شده است.

 

رئیس فرهنگسرای گلستان: مرحوم چمنی همه دارایی اش را در راه روضه در طبق اخلاص گذاشته بود

مجتبی صالحی، رئیس فرهنگسرای گلستان، هم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: مرحوم چمنی خانواده و زندگی اش را وقف امام حسین (ع) کرده بود. سالیان سال پرچمدار هیأتی به نام «حسین جان» بود و در راه روضه هرچه داشت در طبق اخلاص قرار می داد.

صالحی این گردهمایی را به بهانه بزرگداشت پیرغلام از دنیا رفته امام حسین (ع) خواند و ادامه داد: به بهانه سال ها زحمت او و همسرش که لحظه های زندگی شان را وقف تبلیغ و ترویج مذهب حقه شیعه کرده بودند، گرد هم جمع شده ایم و یادشان را گرامی می داریم.

 

فرزند مرحوم چمنی : امام حسین (ع) به خادمان خود آبرو و افتخار می دهد

فرزند مرحوم چمنی در این برنامه از دست اندرکاران برنامه پرده عشاق تشکر کرد و گفت: طبق حدیثی که از امام جعفر صادق (ع) آموخته ایم، هر کسی که خداوند برای او خیر بخواهد قطعاً محبت امام حسین (ع) و زیارت آن حضرت را در قلبش قرار می دهد. و همچنین می فرمایند که خداوند کسی را که محبت امام حسین (ع) را در قلبش دارد دوست می دارد.


او با اشاره به بالا بودن مقام پیرغلامان حسینی ، ادامه داد: پدرم افتخار می کرد که در هیأت امام حسین (ع) خدمت می کند و می گفت حقیقت این است که پرچم امام حسین (ع) خودش ایستاده و اگر ما در کنارش ایستاده ایم توفیق ماست. همه افراد به هیأت ها می آیند و اگر تمام عمر خود را هم در این راه صرف کنند، از دنیا می روند درحالیکه پرچم امام حسین (ع) برجاست و به خادمان خود آبرو و توفیق می دهد.

فرزند دیگر مرحوم چمنی در این برنامه از برقرار بودن روضه در دهه اربعین در هیأت مرحوم چمنی خبر داد و گفت: این مراسم در خیابان دماوند، خیابان شهید محمودی حسینیه مرحوم چمنی برگزار می شود.

***

حاج مجید چمنی برادر مرحوم محمدعلی چمنی استاد حاج منصور ارضی بوده و پایه گذار حسینیه ای به همین نام است. او از هیأتی های شناخته شده و پیر غلام سیدالشهدا و رئیس هیئت حسین جان بود. هیئت حسین جان(ع) یکی از قدیمی ترین و معروف ترین هیئت های مذهبی تهران بوده که هر چهارشنبه با مداحی حاج منصور ارضی مراسم خود را برگزار می نماید.

حاج مجید چمنی «رییس هیئت حسین جان (ع)» به همراه همسر و نو عروس خانواده چمنی در آتش سوزی ویلایی در نوشهر در ایام فاطمیه دوم در فروردین ماه 93 جان خود را از دست دادند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین