عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۵۴۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
حجت الاسلام رفعیی در مراسم عزاداری در فاطمیه بزرگ تهران
خداوند فوق العاده جوان ها را دوست دارد. و توبه و نماز و عبادت جوان ها را دوست دارد. خداوند هرگز به جوان ها سخت نمی گیرد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری شام شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد. به گزارش عقیق دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سخنرانی کرد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام والمسلمین رفیعی را بخوانید؛

_ حضرت یونس یک ذره کم صبر و کم حوصله بود. خداوند به حضرت یونس می فرمود که مانند حضرت هود نباش و مانند اولوالعزم باش. نوح نهصد و پنجاه سال داد زد. مانند ابراهیم و موسی بن عمران و عیسی بن مریم باش.فرق عالم و عابد در این است که عالم به یونس گفت که نفرین نکن. در بین اینها پیرمرد و بچه هم هست ولی عابد می گفت که نفرین کن این ها مستحق این نفرین هستند.

_ انبیاء معصوم هستند. خداوند راجع به پیامبر در قرآن اشاره به این موضوع دارد که پیامبر معصوم می باشد. ندامت و پشیمانی یک انعکاس و واکنش طبیعی ناشی از خطاء است. آدم ها دو جور هستند. بعضی ها خطا می کنند و خطای خود را ثواب می پندارند. معصیت می کنند و کار زشت خود را خوب می دانند. این خیلی بد است. خوارج از این جمله بودند. در سوره کهف می آید که بدبخت ترین آدمها کسانی هستند که خطا می کنند و فکر می کنند کارشان خوب است. این خیلی بد است که لجن ببیند فکر کند سبزه می بیند.

_ روایت داریم که چهار چیز از گناه بدتر است. اصرار و پافشاری بر گناه، شادی بر گناه، کوچک شمردن گناه، افتخار کردن و توجیه کردن گناه از گناه بدتر است.

_ ده عامل ندامت را شناسایی کردم. این ده عامل را می شماریم که بتوانیم از آنها پرهیز کنیم تا پشیمانی در زندگی ما رخ ندهد. از عوامل پشیمانی این است که هر کس در کار خیر کوتاهی کرد پشیمان می شود. کار خیر در یک فضایی مهیا می شود و اگر امروز و فردا کنیم انسان پشیمان می شود.

_ در قرآن آمده که اگر کار خیر فراهم شد بدوید و سبقت بگیرید. منتظر نباشید که کار خیر به سراغ شما بیاید.بچه های ما در جبهه از مصادیق سبقت درکار خیر می باشند.این جز لطف الهی چیز دیگری نمی تواند باشد.

_ خداوند فوق العاده جوان ها را دوست دارد. و توبه و نماز و عبادت جوان ها را دوست دارد. خداوند هرگز به جوان ها سخت نمی گیرد. به جوان ها بشارت بدهید و کاری نکنید که جوان ها از دین نفرت پیدا کنند. اگر انسان در کار خیر تعلل و کوتاهی کرد پشیمان می شود.

_ عامل دوم پشیمانی پرهیز از خشم و غضب است. که اولش دیوانگی است و در آخرش هم پشیمانی می باشد. پیامبر خدا وقتی عصبانی می شدند تغییر موضع می دادند.اگر در اتاق بودند از اتاق خارج می شدند.یا اینکه غسل می کردند. و حتی می توانیم وضو بگیریم. ما غسل صبر داریم. غسل دیگری داریم که امیرالمؤمنین هر شب این غسل را می کردند غسل شادمانی می باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین