عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بر مردمی برگزار شدن خدمت رسانی به زائران و عزاداران حسینی در مراسم پیاده روی اربعین تأکید کرد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در دیدار با مدیر حج و زیارت قم که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام باقر(ع) گفت: در اربعین حسینی، موکب هایی از سوی مردم در مسیر پیاده روی عزاداران برپا می شود که پذیرای مردم می باشند.
وی پیاده روی به اماکن مقدسه را در سیره معصومین(ع) عنوان کرد و گفت: در اربعین حسینی، مردم به سمت حرم امام حسین(ع) با پای پیاده می روند و در این عرصه خدماتی به آنها ارائه می شود که موجب دلگرمی افراد غریب در عراق می شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(ع) با بیان این که پذیرایی از زائران حسینی در عراق نباید به اربعین ختم شود، تصریح کرد: بسیاری از عزاداران حسینی در اربعین، در عراق و کربلا غریب هستند، از این رو شایسته است در این ایام نیز پذیرای آنها بود.
وی ورود نهادهای مختلف در عرصه خدمت رسانی به زائران حسینی در اربعین را موجب بالاتر رفتن انتظارات از خدمات ارائه شده دانست و گفت: هرچه دستگاه ها در این عرصه ورود یابند، در عین این که کار ارزشمندی است، ولی ممکن است مردم نسبت به این خدمات، با نگاه مطالبه گرانه ای بنگرند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این که باید جنبه مردمی بودن خدمات ارائه شده در موکب ها، حفظ شود، تصریح کرد: درباره زیارت قبور ائمه اطهار(ع)، آداب چون غسل و...، وجود دارد، ولی درباره زیارت امام حسین(ع)، شرایط متفاوت است و بهتر است زائران با همان خستگی راه، مزار مطهر این امام همام را زیارت کنند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین