عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
مدير حج و زيارت استان قم از برپايي موكب هايي از استان قم با عنوان «فاطمه المعصومه (س) قم المقدسه» در مسير پياده روي اربعين حسيني از نجف تا كربلا خبرداد.
عقیق: اكبر رضايي، مدير حج وزيارت قم در ديدار با آيت الله سعيدي، امام جمعه قم و توليت آستان مقدس، به برپايي با شكوه آيين پياده روي عزاداران حسيني در اربعين اشاره كرد و گفت: در اين ميان، ايرانيان نيز سهم بسزايي دارند و جمع كثيري از عزاداران را تشكيل مي‌دهند.
وي با اشاره به تشكيل صف‌هاي طولاني زائران در مرز عراق در پرداخت عوارض خروج از كشور و…، گفت: با توجه به مذاكرات ستاد دائمي اربعين حسيني، تصميم گرفته شد كه عوارض خروج از كشور و و پرداخت حق بيمه زائران برداشته شود و ارائه خدمات پزشكي و بيمه اي براي زائران رايگان باشد.
مدير حج و زيارت قم ادامه داد: با همكاري راهيان نور، در سه منطقه مرزي شلمچه، چزابه و مهران استراحت گاه هايي راه اندازي شد كه زائران در صورت تمايل، پيش از ورود به عراق، در آنها مستقر و استراحت كنند.
وي با اشاره به راه اندازي موكب هايي از برخي از استان‌هاي كشور در مراسم پياده روي اربعين در مسير نجف تا كربلا گفت: در سال‌هاي گذشته، موكب هايي به صورت فردي از سوي ايرانيان در بين راه برپا مي‌شد كه بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته، استان قم نيز موكب هايي در اربعين حسيني برپا مي‌كند و عهده دار كارهاي فرهنگي و خدماتي براي عزاداران مي‌باشد.
رضايي خاطرنشان ساخت: اين موكب‌ها به عنوان «فاطمه المعصومه (س) قم المقدسه» پذيراي عزاداران حسيني مي‌باشد.



منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین