عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
يك رسانه سعودي گزارش داد در موسم جديد عمره، ۱۲۵ باب مسجدالحرام به روي نمازگزاران و زائران باز است.
عقیق:، روزنامه عكاظ نوشت: اداره كل امور حرمين شريفين، ۱۲۵ باب را كه به مسجدالحرام، بام و زير زمين آن منتهي مي‌شود، آماده كرده و بيش از ۴۷۰ نفر از كاركنان رسمي و موقت را براي ارائه خدمات به زائران بيت الله الحرام درموسم عمره به كار گرفته است.
عبدالله بن مهنا الطميح مدير اداره باب‌هاي مسجدالحرام گفت: باب‌هاي مسجدالحرام به تابلوهاي ديجيتال راهنمايي مجهز است كه در صورت روشن بودن رنگ سبز، معنايش امكان ورود نمازگزاران، روشن شدن رنگ قرمز به معناي پر شدن ظرفيت مسجدالحرام و نبود جا است و با توجه به آغاز اقدامات مرحله سوم و پاياني طرح افزايش ظرفيت سطح طواف، باب السلام به ورود جنازه‌ها اختصاص يافته است.
وي افزود: ۱۷ باب (دروازه) مسجدالحرام به زائران داراي مشكلات جسماني و معلول اختصاص يافته است از جمله مي‌توان به باب ملك فهد، عرفه، قريش، الصفا، المروه، القراره، السلام، ۶۴، ۷۴، ۸۴، ۹۴، آسانسورهاي الصفا، آسانسورهاي پله‌هاي الارقم، آسانسورهاي پله‌هاي المروه، القراره و مراد با هدف تسهيل ورود و خروج و ارائه خدمات به آنها اشاره كرد.
وي گفت: كاركنان اين نهاد براي تحقق حركت روان و فراهم شدن فضاي مناسب براي عبادت و اداي مناسك تلاش مي‌كنند.
الطميح از زائران بيت الله الحرام خواست با كاركنان مستقر در باب‌ها همكاري كرده و در نظافت و حفظ جايگاه معنوي و قدسي مسجدالحرام مشاركت كنند و از صندوق‌هاي امانات كه براي حفظ وسايل قرار داده شده، استفاده كنند.
وي همچنين اظهار داشت: زائران بايد هنگامي كه نمازگزاران در حال خروج از مسجدالحرام هستند، براي جلوگيري از بروز ازدحام بلافاصله وارد حرم نشوند و تردد را با ورود ويلچرهايي غير از ويلچرهاي زائران معلول و داراي مشكلات جسماني مختل نكنند.



منبع:حج
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین