عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت گفت: علي‌رغم رايزني‌هايي كه از ماه‌ها پيش با سفارت عراق انجام شده بود، آنها آمادگي صدور ويزا براي تمام زائران را نداشتند و به همين دليل تا اطلاع ثانوي ثبت‌نام از متقاضيان متوقف شده است.
عقیق: محسن نظافتي با اشاره به توقف ثبت نام از متقاضيان اعزام به كربلاي معلي در ايام اربعين حسيني گفت: توقف ثبت نام به دليل مشكلي است كه از سوي سفارت عراق ايجاد شده است و آنها علي رغم رايزني‌هايي كه از قبل با آنها انجام شده بود آمادگي صدور ويزا را براي تمام متقاضيان نداشتند و به همين دليل تا اطلاع ثانوي ثبت نام متوقف شده است.
وي ادامه داد: براي تعدادي از زائران كه ثبت نام خود را انجام داده بودند ويزا دريافت شده است و بقيه ثبت نام كنندگان نيز در صف دريافت ويزا هستند كه به محض رفع اين مشكل براي آن دسته از ثبت نام كنندگان نيز ويزا اخذ خواهد شد.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج گفت: متقاضيان در اين مدت به صورت انفرادي براي دريافت ويزا به سفارت خانه‌ها و كنسولگري‌ها مراجعه نكنند چون در اين ايام فعاليت دلالان در اطراف سفارت‌خانه‌ها افزايش زيادي داشته است كه با گرفتن مبلغ زيادي ويزاي جعلي را به زائران مي‌دهند و در مرز و يا در فرودگاه نجف براي زائران مشكلات زيادي ايجاد مي‌شود.
نظافتي افزود: هفته گذشته نيز ۷۰ نفر از زائران در فرودگاه نجف به دليل داشتن ويزاي جعلي دچار مشكل شدند و به همين دليل توصيه ما به زائران اين است كه از طريق دلالان و افراد سودجو اقدام به دريافت ويزا نكنند و سازمان حج و وزارت امور خارجه هم اكنون تلاش مي‌كنند تا اين مشكل برطرف شود و بعد از حل مشكل و ايجاد ظرفيت‌هاي جديد از سوي كشور عراق دوباره ثبت نام‌ها انجام خواهد شد.
وي اظهار داشت: از سوي ديگر متقاضياني كه موفق به اخذ رواديد عراق شده‌اند نيز با مراجعه به دفاتر خدمات زيارتي سراسر كشور از خدمات ساماندهي ستاد دائمي اربعين بهره‌مند شوند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین