عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱
آیت‌الله وحیدخراسانی:
آیت‌الله وحیدخراسانی، تأمل در آیات قرآن را هدایت کننده انسان دانست و گفت: باید قرآن را خواند و در آن تدبر کرد و به این نتیجه اصلی که همان شکر نعمت‌های الهی است، رسید.
عقیق:این مرجع تقلید در درس تفسیر خود در مسجد اعظم قم، به ادامه تفسیر سوره مبارکه «یس» پرداخت و افزود: شناخت آیات خدا متوقف بر سه امر شناختن خدا، ‌شناختن ریشه و اصل او و معرفت به ذات پروردگار است.
آیت‌الله وحیدخراسانی با اشاره به اهمیت تفقه در قرآن و آفرینش، بیان کرد: معنای تفقه این است که آیات و مبدأ و منتها را بشناسیم و در پایان نیز شاکر نعمت‌های الهی باشیم.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت شاکر بودن و استفاده درست از نعمت‌های الهی تأکید کرد و گفت: باید به حقیقت شکر رسید؛ وقتی خدا پیامبران را معرفی می‌کند ایشان را عبد شکور می‌نامد.
وی یکی از ویژگی‌های باد که در آیات نیز به آن اشاره شده را حرکت کشتی‌ها در دریا دانست و افزود: اگر باد نبود کشتی‌ها در بحر جریان نداشتند، همه این‌ها برای این‌ است که به فضل خدا پی ببریم و نهایت امر این است که نعمت‌های الهی را شاکر باشیم.
این مرجع تقلید با اشاره به فواید دریا برای انسان، اظهار کرد: خداوند دریا را مسخر کرد تا از موجودات درون آن تناول کند و بخشی از آن را نیز برای زینت انسان قرار داده است.



منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین