عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
ایشان خاطرنشان کرد: برخی از گناهان کلیدی هستند که از جمله آنها حسد است و دروغ از گناهان کلیدی دیگر است و بسیاری از حقایق را باطل و ظالم را مظلوم می‌کند.
عقیق:آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: غضب کلید تمام بدی‌هاست زیرا در زمانی که انسان غضب می‌کند، ظلم، دروغ و فحاشی می‌کند و سخنان کفرآمیز می‌گوید.

وی عنوان کرد: برخی اوقات انسان در حالت غضب کاری انجام می‌دهد که نمی‌تواند کفاره آن را تا عمر دارد بدهد بنابراین باید غضب خود را کنترل کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: بسیاری از پرونده‌هایی که در دادگستری مطرح است، سرچشمه آنها غضب است؛ غضب یکی از مواردی است که شیطان با انسان همجوار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از گناهان کلیدی هستند که از جمله آنها حسد است و دروغ از گناهان کلیدی دیگر است و بسیاری از حقایق را باطل و ظالم را مظلوم می‌کند.

مکارم‌شیرازی با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری‌ گفت: یکی از فواید این کنگره این است که جلوی خونریزی‌ها را می‌گیرد، بسیاری از خونریزی‌ها به واسطه سم‌پاشی‏‌‏هایی است که انجام می‌شود و در این کنگره مشاهده می‌کنند که شیعیان منطق صحیح قرآنی دارند.

وی یادآور شد: اینگونه کنگره‌ها مقداری جلوی خونریزی‌ها را می‌گیرد، اگر جلوی یک خونریزی گرفته شود، افتخار است و عداوت‌ها کم می‌شود و اتحاد در برابر اسرائیل، آمریکا و امثال آنها ایجاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون تمام جنگ‌ها را به درون کشورهای اسلامی کشانده‏‌‏اند، اگر مسلمانان متحد شوند سرنوشت بیت‌المقدس اینطور نمی‌شود و کشورهای اسلامی مجبور به دادن باج نیستند و مجبور نیستیم که در تحریم‌ها بساط تازه‌ای برای زورگویی به وجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه این کنگره اتحاد مسلمانان را بیشتر می‌کند و کارد دشمنان کند می‌شود، گفت: هر چه برای این کنگره هزینه کنیم، ارزش دارد، زیرا نجات جان مسلمانان است.

مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: در این کنگره مطرح شد که مرکز ثابتی برای علمای اسلام راه‌اندازی شود که بسیار اقدام پسندیده‌ای است.

وی با بیان اینکه مسئله داعش سیاسی، نظامی و عقیدتی است، گفت: باید جلوی هر سه بایستیم و به روشن‌سازی افکار عمومی بپردازیم، باید ریشه‌های عقیدتی داعش را سوزاند تا استکبار نتواند برای مقاصد خود از آنها استفاده کند.

این مرجع تقلید یادآور شد: به دلیل همکاری تمام نهادها مانند استانداری قم، نیروی انتظامی، سپاه و شهرداری و بهداشت و درمان، اداره اطلاعات، صدا و سیما و مخابرات، وزارت خارجه و نیز از شهروندان تقدیر می‏‌‏کنیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین