عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
محسن رشید از آماده‌سازی دو کتاب جدید با موضوع ائمه و امامت خبر داد که یکی از این دو کتاب، مقتل از زاویه دید شهید مطهری و دیگری مجموعه‌شعری با عنوان «شراب تلخ» است.
عقیق:محسن رشید شاعر و محقق ادبیات عاشورایی ، درباره آثار جدید خود گفت: مشغول تحقیقات و کارهای زیادی هستم ولی هر زمان که فرصت پیدا می‌کنم، روی ۲ اثر کار می‌کنم. یکی از این دو، مقتل از زاویه دید شهید مطهری است.
وی افزود: کاری که می‌کنم این است که به نوشته‌ها و سخنرانی‌های شهید مطهری مراجعه کرده و مشغول استخراج هستم. او نگاه دقیقی داشت و سخنان و مواضعش قابل اطمینان است. به همین دلیل به سراغ او و آثارش رفتم. وقتی روضه هم می‌خواند، مطالب قابل اتکا و محکمی را بیان می‌کرد. من از مطالب و بیاناتش درباره حضرت قاسم، امام حسین و اصحاب، حضرت عباس، حضرت علی‌اکبر و... یادداشت‌ و فیش‌برداری می‌کنم و آن‌ها را جانمایی می‌کنم.
این پژوهشگر عاشورا در ادامه گفت: کار دیگری که گاهی اوقات به آن می‌پردازم، مجموعه‌شعری به نام «شراب تلخ» است. محرم امسال، انتشارات ذکر مجموعه‌شعر «شراب سرخ» را درباره امام حسین(ع)، شهدای کربلا و امام سجاد(ع) به چاپ رساند که «شراب تلخ» در امتداد آن قرار می‌گیرد. شعرهای این مجموعه، درباره ۱۴ معصوم به غیر از امام حسین و امام سجاد است. یعنی «شراب تلخ» درباره ۱۲ معصوم است نه ۱۴ معصوم.
رشید گفت: در حال حاضر مطالعات و پژوهش‌های مختلف اجازه نمی‌دهد به طور متمرکز به این دو اثر بپردازم ولی هرزمان که وقت کنم، کار روی آن‌ها را ادامه می‌دهم تا به ثمر برسند.



منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین