عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
آیت الله نوری همدانی:
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در پیامی به والدین معظم شهدای خوزستان آورد‌اند: استقلال ایران اسلامی مدیون خون مقدس شهیدان ولایتمدار است و امروز رسالت ما حفظ ارزشهای اسلامی و حرکت در مسیر شهیدان ، امام راحل و رهبری نظام مقدس اسلامی است.
عقیق: این مرجع تقلید در پیامی که توسط پدرسه شهید حجت الاسلام وکیلی ناطق در سفر اعضای هیات دعای سمات والدین معظم شهدای استان قم به استان خوزستان و در جمع خانواده معظم شهدا وباحضور نماینده ولی فقیه و مدیر کل بنیاد این استان قرائت شد تاکید کرده است: رسالت ما جاماندگان از قافله شهیدان این است که ارزشهای اسلامی را حفظ کنیم و با ارواح طیبه شهدا میثاق ببندیم تا در مقابل تحریم ها و زورگویی های دشمن کلام نورانی سید الشهدا (ع) "هیهات مناالذله" را در شرق و غرب عالم فریاد بزنیم.

معظم له  ضمن تقدیر از هیات دعای سمات والدین شهدای قم افزودند: این هیات سالهاست در قم دعای سمات را برگزار می کند وامروز نیز در آن سرزمین مقدس این مراسم برگزار می گردد، امیدوارم این مراسم باشکوه در تمام مناطق ایران اسلامی برگزار شود و از آثار و برکان آن همگان بهره مند گردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه شهدا از منظر قرآن آورده‌اند: سخنی بالاتر و معنوی تر از مقام شهیدان نیست، شهادت بالاترین فضیلتی است که خداوند به پاک ترین جهادگران راه خویش عطا می نماید.

 ایشان  در این پیام می افزایند: شهدای ما خطاب به مسلمانان جهان و آزادی خواهان عالم فریاد بر آوردند که ما برای پیشبرد اهداف اسلام و فرامین رهبرمان از جان و مال خود گذشتیم تا استکبار و صهیونیسم را به ذلت بکشانیم.

این مرجع عالیقدر شیعه می افزاید: شهیدان این پیام را برای ما تکرار می کنند که ما دعوت فرزند رشید اسلام ور هبر عزیزمان را که فرمود هر ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد از جان و دل پذیرفتیم و با خون خود امضا نمودیم و با سلاح ایمان و اخلاص دستهای طاغوتیان و مستکبران که سرنوشت جوامع اسلامی را با دخالتهای غاصبانه ورق می زدند قطع کردیم و حکومت الله را حاکم ساختیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: اکنون این آوازه  نهضت و جانفشانی شهدا است که انتفاضه مردم فلسطین را به وجود آورده و روزگار صهیونیستها را به مذلت و تباهی کشانده و جنوب لبنان را از سلطه صهیونیست آزاد کرده، این حقیقت خون شهیدان بود که بیداری اسلامی را در منطقه طنین انداز نمود.

این مرجع تقلید در این پیام تاکید می‌کنند: هدف شهدا از ایثار جان و خونشان این بود که جامعه ای به وجود بیاید که حکومت آن به دست فقیهی آگاه و عادل و مدیر و مدبر که از قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) الهام می گیرد قرار گیرد . از پرتور عظمت جانفشانی مردان و زنان شهید بود که در راس این نظام فقیهی فرزانه سکاندار با اقتدار این کشتی و قافله سالار این قافله با شکوه است.

حضرت آیت الله نوری همدانی به نقش مادران و زنان شهیده اشاره کرده و بیان داشته‌‌اند:  مادران شهدا با الگوگیری از فاطمه (س) و زینب کبرا (س) در میدان مبارزه با دشمنان با متانت و حجاب و صلابت جنگیدند. کتاب قطور مبارزات امت اسلام یاد و راه این زنان شهیده را در اوراق زرین خویش به عنوان نقشه راه انقلاب اسلامی فراموش  نخواهد نمود.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین