عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
گپ و گفت با حاج عبدالرضا هلالی
مهمانید به گپ و گعده کوتاه و خودمانی با عبدالرضا هلالی،‌ ذاکر جوان اهل بیت و مسئول محتوایی هیئت الرضا علیه السلام...
عقیق: اگر بخواهیم از میان هیئات مذهبی بزرگ کشور،‌به دنبال جریان سازها و تاثیرگزارهایش بگردیم و اگر بخواهیم با نفوذ ترین هیئات مذهبی در میان بدنه جوانان کشور را احصا کنیم،‌یقیناً یکی از اصلی ترین محافلی که بدان میرسیم هیئت الرضا است. هیئتی که با نوای حاج عبدالرضا هلالی و بعد از فراز و فرودهای فراوان،‌حالا جزو با کیفیت ترین مراسم و پویاترین هیئات مذهبی کشور است که توانسته بخش عظیمی از جوانان شهر تهران را به خود متوجه سازد. حالا و به مناسبت واپسین روزهای ماه محرم مهمانید به گپ و گعده کوتاه و خودمانی با عبدالرضا هلالی،‌ذاکر اهل بیت و مسئول محتوایی هیئت الرضا علیه السلام...

 حرکتی را عبدالرضا هلالی جلودار آن شده و خطی را شکسته است که تا پیش از این شاید هیچ کس جرات ورود به آن را نداشت، ورود فکورانه و منطقی به عرصه موسیقی است. تا جایی که شاهد تولید آثاری در حوزه های مختلف از طرف شما هستیم. چه شد که به این عرصه ورود پیدا کردید ؟

هلالی: این حوزه به کارهای فاخر نیازمند است. فکر می‌کنم قشر خاصی می توانند با این مطلب به دستگاه امام حسین(ع) وارد و آشنا شوند. سابقا در برنامه‌هایی که از رسانه پخش می شود کارهای فاخر و قابل عرضه بسیار کم است. اینکه من همان مطالب را که در روضه و هیئت می خوانم به تلویزیون بیاورم، نمی گویم نتیجه معکوس دارد اما شاید به مرور زمان تکراری شود. باید کارهای فاخری قبل از ایام محرم تولید شود و برنامه ریزی‌ها صورت بگیرد. در این کار نیاز است خود را بشکنیم. باید دقت کرد و با ظرافت کار را پیش برد که در غیر این صورت نتیجه معکوس می‌دهد. خدا را شکر! حوزه ای است که در حال تولید آثار خوبی هستیم.کاش در محرم به سمتی پیش برویم که بتوانیم برنامه های خاص تولید کنیم که مستقیم بر مخاطب تاثیر بگذارد.چرا که فضای ایجاد شده در محرم فضای بسیار خوبی است و باید بهترین استفاده را از آن کرد. البته رعایت موازین شرعی در این امر بسیار اهمیت دارد.

 یک موضوعی که محرم امسال وارد فضای جدیدی شد فعالیت فرقه شیرازی است. جوری که به جرات می توان گفت که خطر محسوسی برای دستگاه عزاداری و شیعه به حساب می آیند. می خواهم نظرتان را در خصوص این فرقه و عقایدشان بدانم...

هلالی: فکرمی‌کنم فرمایش مقام معظم رهبری در این مورد بهترین و کاملترین جمله بود: تشیعی که بخواهد از لندن تزریق شود تشیع نیست. این جمله بسیارکامل و قابل فهم بود. مذهبی ها و هیئتی ها در خط انقلاب و رهبری هستند و برای آن جان می دهند.این موضوع را ما در جریان 9 دی به خوبی ثابت کردیم و باز به اثبات می رسانیم. فضا نبوده و نتوانستیم آنچه را که باید و شاید در خدمت باشیم. همین اندازه فکر می‌کنم لازم بوده و انجام شده است. یعنی همین که بدانیم صدای این فرقه همان شیعه انگلیسی مد نظر حضرت اقاست خیلی می تواند به ما کمک کند برای شناخت بهتر آنها.


هیئت الرضا خط مثبتی را شکسته است و آن حضور در یک پایگاه اجتماعی و جریان ساز در حوزه های مختلف، که بزرگترین آن جریان مدافعان حرم است. چه لزومی دارد که هیئت الرضا اینگونه وارد جامعه شود ؟

هلالی: مذهبی ها و هیئتی ها نباید نسبت به مسائل اطراف و اتفاقات منطقه ای بی تفاوت باشند. باید برای آن ها مهم باشد اگر در غزه  و جایی دیگر مظلومی کشته می شود و یا جنایتی صورت می گیرد. هیئتی ها باید بدانند که می‌توانند به این مسائل ورود پیدا کنند. این مهم است که یاد بگیریم در این عرصه ها پا بگذاریم و حرف برای گفتن داشته باشیم، که در غیر این صورت انگار در جا می‌زنیم و پویایی خاصی نداریم.

 
منبع:حبرگزاری دانشجو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین