عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹
یک استاد حوزه و دانشگاه:
‌یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: صلوات علاوه بر بعد معنوی، دارای بعد سیاسی است.
عقیق: حجت‌الاسلام حسین نوری در جلسه اخلاق با محوریت امام شناسی، در حسینیه ثارالله اردبیل افزود: امامان معصوم از حضرت علی (ع) تا حضرت امام حسن عسگری (ع)، 250 سال امامت کرده‌اند، که با احتساب دوران پیامبری حضرت محمد (ص)، حدود سه قرن سبک زندگی اسلامی معصومین (ع) در اختیار ما قرار دارد.

وی با برشمردن ویژگی‌های سبک زندگی ائمه معصومین (ع)، تصریح کرد: علم لدنی، عصمت، تقوا و آداب زندگی امامان از جمله این ویژگی‌هاست.

نوری، تبعیت از سبک زندگی ائمه معصومین (ع) را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در سبک زندگی اهل بیت (ع)، منظور زندگی بومی و محلی آنها نیست، بلکه هدف و مقصود اصول حاکم بر زندگی اهل بیت (ع) است.

این استاد حوزه و دانشگاه، سوره توبه یا برائت را تنها سوره بدون بسم الله قرآن معرفی کرد و افزود: این سوره، تنها سوره‌ای از قرآن کریم است که بسم الله ندارد و در این سوره است که پروردگار با صراحت تمام با مردم سخن می‌گوید.

وی اصل ایمان را در ادای امانت و وفای به عهد دانست و تصریح کرد: عهد و پیمان دارای سه نوع عهد با خداوند متعال، عهد و پیمان عمومی و وفای به عهد امام معصوم است.

نوری با بیان این‌که «در هنگام دعا کردن خواسته‌هایمان، باید اول ظرفیت آن را از خدا بخواهیم» خاطرنشان کرد: اگر کسی پیامبرشناس و امام شناس واقعی باشد و از هر نقطه‌ای به پیامبر و امامانش سلام دهد، پیامبر و امام نیز سلام او را پاسخ خواهد داد.

این استاد دانشگاه در پایان سخنان خود با اشاره به نقش معنوی و ارزشی و همچنین وفای به عهد امام خمینی (ره) در جامعه ایران، افزود: امام خمینی (ره) در اواخر عمر خود و حتی در زمان بیماری در بیمارستان نیز قرائت دعای عهد را ترک نکرد.

منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین