عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
در هیاتی مداحی می‌آید و افراد را لعن می‌کند و می‌گوید هر کسی قبول نکند، بر وی هم لعنت بفرستید...

‫عقیق: آیت الله محسن اراکی در نشست ماهانه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم، اظهار کرد: در برخی از روایات در منابع دینی ما بیان شده است که در آینده قومی از تبار سلمان خواهند آمد که از تبلیغات و فضاسازی‌های منفی و جنگ روانی‌ها هراسی به دل راه نخواهند داد و در آیات قرآن کریم تاکید شده است که عمده‌ترین مشکل جامعه اسلامی، بازگشت و پیمان شکنی با خدا و پیامبر (صلی الله علیه وآله) است.

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه ایجاد چند دستگی و تفرقه و خون ریزی بین گروه‌های مختلف از اقدامات مهم منافقین است، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم در قم مسجد ضرار درست شود، قم مرکز انقلاب و امام است. نخستین خطری که قم را تهدید می‌کند این است که باید مراقب بود برای ما مرجع انگلیسی نسازند. هیئت‌های حسینی قم همیشه پیشتاز انقلاب و پرچمدار جریان خط امام و رهبری بوده‌اند اما امروز پول در برخی هیئت‌های قمی تقسیم می‌شود تا علیه خط رهبری و امام رفتار کنند.

وی با انتقاد از یک هیئت عزاداری در قم، گفت: در هیاتی مداحی می‌آید و افراد را لعن می‌کند و می‌گوید هر کسی قبول نکند، بر وی هم لعنت بفرستید. مگر رهبر انقلاب اسلامی، حضرات آیات عظام وحید خراسانی و مکارم شیرازی... اعلام نکردند این کار‌ها حرام است؟ آیا باید در قم به مرجعیت و انقلاب توهین شود و علیه خط امام و رهبری این گونه اقدام شود و همه ساکت باشند و هیچ عکس العملی نشان ندهند؟

آیت الله اراکی با تاکید بر اینکه هدف این توطئه‌های بزرگ و پیچیده براندازی نظام است، اظهار کرد: امروز مسئله قمه زنی و لعن مطرح نیست که آن را مطرح کرده‌اند؛ هدف دشمنان، تضعیف انقلاب و خط امام و رهبری و شورش در آینده است. این اقدامات، با هدف براندازی است و می‌خواهند براندازی نظام را از روی مرجع ساخته انگلیس با ابزار هیئت حسینی شروع کنند. هیئات حسینی قم باید الگو باشند، انقلاب پیشتاز برائت از دشمنان رسول خدا و امیرالمومنین (علیه السلام) است؛ مگر جوانانی که در دوران دفاع مقدس خون دادند پیشتازان برائت نبودند و مگر صدام تجسم دشمنان اهل بیت نبود؟ مگر رزمندگان ما نیستند که با داعش می‌جنگند، بچه‌های ناب انقلاب بی‌صدا در حال جنگ هستند و ما هنوز داریم خون می‌دهیم؛ حرم حضرت زینب (سلام الله علی‌ها)، سامرا، کربلا، نجف و ولایت علی (علیه السلام) را در سوریه و عراق چه کسانی نگاه داشته‌اند؟

وی افزود: افراد بی‌انصاف انقلابیون را متهم به این می‌کنند که اهل برائت نیستند، برائتی که آمریکا می‌خواهد ما اهل آن نیستیم؛ ما اهل برائتی هستیم که امام صادق (علیه السلام) تبیین کرده‌اند و فرمودند به مساجد اهل سنت بروید و با آن‌ها زندگی کنید. اهل سنت بدنه جامعه اسلامی و امانت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) هستند و ما باید آن‌ها را برای ظهور آماده کنیم و با اهل بیت (علیهم السلام) آشنا سازیم و با معارف اهل بیت آشتی دهیم؛ چرا کاری می‌کنید که بدنه جامعه اسلامی از حسین بن علی (علیه السلام) جدا شود؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: آیا با اهل سنت مراسم عزاداری برگزار کردن رفتار حسینی است یا کشتن و خون ریختن؟ چه کسانی در رکاب حضرت علی (علیه السلام) در جنگ با معاویه می‌جنگیدند؟ فکر می‌کنید همه شیعه اثنی شعری بودند؟ مگر چه کسانی پای درس امام صادق بودند؟ مگر درب خانه امام صادق (علیه السلام) به روی شیعه و سنی باز نبود؟ ما موظف هستیم بدنه جامعه اسلامی را برای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آماده و تربیت کنیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در انتقاد به کسانی که بین شیعه و سنی اختلاف افکنی می‌کنند اظهار داشت: اگر شما راست می‌گویید شیعه هستید چرا یک مرتبه مشاهده نکردیم به جای قمه زنی، از معارف حسینی و اهداف قیام امام حسین (علیه السلام) سخن بگویید.

آیت الله اراکی در ادامه به برخی حواشی که وارد شعائر حسینی گشته اشاره کرد و افزود: مگر امام صادق (علیه السلام) قمه می‌زد یا مراجع تقلید قمه زده‌اند؟ چرا اصرار دارید آن را پیشانی شیعه کنید؛ در دهه اول محرم چه کردند و ماهواره‌های انگلیسی دائم می‌گفتند در خیابان‌ها قمه بزنید. سامرا شهری است که اغلب ساکنان آن اهل سنت هستند سال هاست که همین اهل سنت از شیعیان پذیرایی می‌کنند، بزرگان نقل کرده‌اند فرد مداحی هرروز در سامرا روضه حضرن زهرا (سلام الله علیها) می‌خواند که پس از پیگیری با چند واسطه متوجه شدند فردی در سفارت انگلیس بانی این روضه خوانی بوده است. بنده اطلاع دارم امروز کسانی به نام تاجر پیدا شده‌اند که پول از عربستان و سفارت انگلستان می‌گیرند و خرج قمه زنی می‌کنند و به هیئاتی که قمه زنی کنند اهدا می‌کنند.

آیت الله اراکی در پایان تصریح کرد: امروز دشمنان می‌خواهند ایران را به سوریه تبدیل کنند و سنی‌های ایران را که در جنگ و انقلاب حضور داشتند، در نقاط مختلف کشور علیه شیعیان بکار بگیرند باید امروز هوشیار باشیم و بحث وحدتی که رهبری بر آن تاکید دارد‌‌ همان است که امام صادق (علیه السلام) گفته است. امام صادق (ع) با اهل سنت چه رفتار و کرداری داشتند که علمای آن‌ها پای منبر ایشان بودند؛ رهبری نیز می‌گوید همین گونه رفتار کنید و‌‌ همان سخنانی است که آیت الله العظمی بروجردی و مراجع راستین بر آن تاکید داشته‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
10
2
مگه مرجع غیر انگلیسی هم داریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
2
مراجع ما بر دین ناب محمدی هستند و دشمنان می هراسند
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین