عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
سعید علامیان از نگارش سومین جلد از «روایت زندگی شهید باقری» خبر داد و گفت: در این جلد به روایت زندگی شهید حسن باقری از زبان سرداران شهید پرداخته شده است.
عقیق: سعید علامیان، نویسنده و پژوهشگر حوزه خاطره‌نویسی جنگ، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جدیدترین آثار در دست تدوین و نگارش خود گفت: سومین جلد از کتاب «روایت زندگی شهید باقری» را در حال حاضر در دست نگارش دارم که مشتمل بر روایت سرداران جنگ از زندگی  این شهید بزرگوار است. در این جلد روزهای زندگی شهید باقری از ابتدای سال 61 و بعد از عملیات فتح‌المبین آغاز و تا بهمن ماه همین سال که مصادف است با زمان شهادت ایشان ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: در سه جلدی که با این محوریت از زندگی شهید باقری نوشته بشده، تعداد 170 راوی به بیان خاطرات خود با این شهید پرداخته‌اند. در جلد اخیر علاوه بر مصاحبه با حاضران در جنگ، به سراغ مصاحبه‌های انجام شده با برخی از سرداران جنگ هم رفتیم. برهمین اساس در جلد سوم از روایت سرداران جنگ مانند شهید زین‌الدین، شهید صیاد شیرازی، شهید باکری، شهید همت، شهید کریمی و ... استفاده کرده‌ایم.

این نویسنده با اشاره به زمینه آشنایی‌اش با شهید باقری یادآور شد: من شهید باقری را از روزنامه جمهوری اسلامی می‌شناختم. گزارش‌های ایشان از جنگ را می‌خواندم و می‌دانستم که ایشان خبرنگار خبره‌ای در این حوزه هستند. وقتی با سردار جعفری، مدیر مؤسسه شهید باقری، آشنا شدم و ایشان پیشنهاد نگارش این کار را به من دادند، بر اساس همین سابقه آشنایی ذهنی پذیرفتم که این کار را انجام دهم.

وی ادامه داد: همین سابقه ذهنی در طول انجام کار به من کمک بسیاری کرد؛ به طوری که در جلد‌های قبلی براساس سابقه آشنایی با قلم ایشان، به سراغ یادداشت‌ها و گزارش‌های این شهید از لبنان رفتم و در مجلدات گذشته آنها را ذکر کردم.

علامیان یادآور شد: نگارش این اثر نیازمند مصاحبه بود. به همین منظور مصاحبه‌ها از دوستان، خانواده و همراهان ایشان انجام شد و تا سال 88 طول کشید. این اثر براساس حادثه‌محور بودن تنظیم شده به همین دلیل برای نگارش کار حتماً به مصاحبه‌ها نیاز داشتم چون برخی از آنها مکمل همدیگر بودند. به همین دلیل کار نگارش این اثر تا الآن به طول انجامیده است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین