عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۳۵۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
امام جمعه خرمشهر:
امام جمعه خرمشهر با تكذيب خبر صدور رواديد در مرز از برگزاري مانور استقبال از كاروان‌هاي پياده روي اربعين حسيني در مرز شلمچه با حضور ارگان‌ها و نهادهاي دولتي و مردمي خبر داد.
عقیق:حجت‌الاسلام عبدالنبي موسوي فرد، امام جمعه خرمشهر با اشاره به انتساب برخي اخبار به نقل از وي در رسانه‌ها مبني بر صدور رواديد در مرز‌ها، اين خبر را تكذيب و آن را يك بازي رسانه‌اي عنوان كرد.

وي افزود: متاسفانه برخي رسانه‌ها به نقل از بنده اخباري مبني بر صدور رواديد در مرز‌ها منتشر كرده‌اند كه اين اخبار هرگز صحت ندارد و بنده چنين مطلبي را بيان نكرده‌ام و تمامي مراحل صدور ويزا در حال حاضر براي كاروان‌هاي پياده روي اربعين حسيني از سوي سازمان حج وزيارت صورت مي‌گيرد.

حجت‌الاسلام موسوي تصريح كرد: در حال حاضر مديريت حج وزيارت در استان‌هاي كهكيلووبوير احمر، ايلام، بوشهرو خوزستان با نام نويسي از زائران، اقدام به صدور رواديد مي‌كنند و متقاضيان عزيز مي‌توانند از اين طريق اقدام كنند.

وي از زائران خواست حتما با داشتن رواديد به مرز‌ها بيايند و در ادامه تصريح كرد: متاسفانه برخي كاروان‌هاي مردمي و خودجوش بدون هماهنگي و سازماندهي لازم در مرز‌ها حضور مي‌يابند و سرگردان مي‌شوند و گاهي معطلي اين كاروان‌ها به چندين روز به طول مي‌انجامد، اميدواريم اين عزيزان قبل از عزيمت به مرز تمامي تدابير لازم را ببينند.

امام جمعه خرمشهر گفت: در سال‌ گذشته دليل بيشتر سرگرداني و معطلي برخي كاروان‌هاي پياده روي، نبود مديريت از سوي مديران كاروان‌هاي مردمي بود كه مسوول مربوط اين كاروان‌ها بدون تدبير و انديشه زائرانشان را در مرز سرگردان كرده بود.

وي يادآور شد: امسال تدابير خوبي از سوي سازمان حج وزيارت و بعثه مقام معظم رهبري و ساير نهاد‌ها و ارگان‌هاي استاني و شهري صورت گرفته است تا ديگر شاهد معطلي زائران حسيني در مرز‌ها نباشيم.

امام جمعه خرمشهر تصريح كرد: همچنين امكانات و تسهيلات خوبي جهت اسكان زائران در مرز تدارك ديده شده است تا زائران عزيز در زمان اقامت كوتاه خود جهت خروج از مرز با مشكلي روبه‌رو نشوند.

وي ادامه داد: در سال جاري براي خروج زائران حسيني به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده است كه كاروان‌ها در قالب ۴۰ نفر ساماندهي مي‌شوند و هر ۱۰ كاروان به صورت گروهي به مرز اعزام و پس از خروج كامل آن‌ها گروه‌هاي بعدي راهي مبادي خروجي مي‌شوند.

حجت‌الاسلام موسوي گفت: با توجه به افزايش حجم تردد‌ها در مرز در زمان اربعين حسيني به همين منظور با هماهنگي مسوولان مربوطه مبادي ورودي و خروجي مرز در اين ايام افزايش مي‌يابد و حتي براي زائراني عراقي نيز مبادي جداگانه‌اي در نظر گرفته شده است تا اين عزيزان نيز در اين ايام دچار مشكل نشوند.

وي تاكيد كرد: همچنين در اين مدت زمان براي تردد كاميون‌ها جهت ورود و خروج كالاهاي تجاري نيز مشكلي وجود ندارد و آن‌ها به صورت ۲۴ ساعته مي‌توانند در مرز رفت‌وآمد كنند.

امام جمعه خرمشهر افزود: همچنين با همكاري برخي مراكز نظامي، انتظامي، هلال‌احمر، مراكز دولتي، نهاد‌ها، ارگان‌ها و هيئات مذهبي و مردمي، مانور استقبال از كاروان‌هاي پياده روي اربعين حسيني در مرز شلمچه در روز شنبه ۲۴ آبان ماه برگزار مي‌شود.

وي گفت: اين مانور بزرگ با هدف آسيب‌شناسي و بررسي نقاط قوت و ضعف كاروان پياده روي حسيني برگزار مي‌شود تا با آمادگي بيشتر بتوانيم از اين زائران عزيز استقبال كنيم.


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین