۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۱۷ شوال ۱۴۴۵ - ۱۸ : ۱۴
- محفل بزرگ امام حسنی ها در ورزشگاه آزادی
- مراسم ترحیم مرحوم حسین بختیاری
- غرفه عقیق در نمایشگاه رسانه های ایران
- آیین نکوداشت استاد حسین انصاریان
- شب شهادت حضرت زینب (س) در امامزاده صالح(ع)
- مسابقه دوستانه فوتبال مداحان و خیریه شهید هادی
- پنجمین قسمت برنامه باب القبله
- چهارمین قسمت برنامه باب القبله
- سومین قسمت برنامه باب القبله
- دومین قسمت برنامه باب القبله
- مراسم ترحیم پدر صابر خراسانی
- جشن بزرگ مباهله در مجموعه سرچشمه
- دومین شب مراسم مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
- اولین شب مراسم مسلمیه در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
- شام غریبان شهید گمنام در تکیه گاه آقا مرتضی علی(ع)
در شب عاشورا برگزار شد
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
این کارا یعنی چی ؟
ولی اینو می دونم که خیلی از کارهای ما موجب اذیت و آزار امام زمان میشه
اگر فعل ما مورد رضایت حضرت باشه خودمون هم مورد رضایت هستیم و اگر مورد رضایت باشیم دلیلی برای غیبت نیست
كونوا زينا لنا و لا تكونوا شينا علينا
زینت ما اهل بیت باشید و ... نباشید
عزاداری باید مطابق با دین باشه
اگه این طور باشه که هر عزاداری قبوله
پس عزاداری های فرقه منحرف شیرازی ها هم قبوله؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یقینا شما از محبین اهل البیت علیهم السلام هستید و اساسا به همین منظور با دیدن این تصاویر احساس تکلیف کردید که برداشت و نظرتون رو درباره این نوع عزاداری بیان کنید و این قابل تحسین هست لکن جسارتا نظرنون رو به چند نکته جلب می کنم
1- به چند دلیل اینکه گفته بشه کدام یک از ائمه اطهار با شمشیر و طبل عزاداری می کردند کلام مناسبی به نظر نمی رسه!!! چرا که هر قوم و قبیله و ملتی برای عزاداری کردن در زمان های مختلف سبک مخصوص به خودشون رو دارن مثلا وقتی به تاریخ مراجعه می کنیم می بینیم اعراب 1400 سال پیش وقتی مصیبت زده می شدند یقه پیراهن خودشون رو پاره می کردند که برای اهل بیت و فاطمیات حتی خود حضرت زینب سلام الله علیها در شب علشورا و روز عاشورا گزارش های فراوانی وجود دارد اما الان کسی این کار رو انجام نمیده چراکه این نوع ابراز ناراحتی در قدیم بوده و الان متداول نیست
2- در گزارش های روایی و تاریخی آمده که کسانی از مادحین و شعرا که نزد ائمه برای شعر خوانی و ذکر مصیبت شرف یاب می شدند حضرات علیهم السلام در پاره ای موارد خواندن آنها را قطع می کردند و دستور می دادند که به سبک و شیوه ای که در نزد خود و مجالس ذکر مصیبت خود عزاداری می کند؛ شعر خوانی و مرثیه سرایی کنید که این نکته هم قابل تامل است
3- عزاداری های ما جدا از اینکه گونه های متفاوتی اعم از استماع اشعار مصیبت و مدیحه؛ گریستن و خود را به گریه زدن و حالت حزن و اندوه داشتن؛ به سر و سینه زدن؛ خاک و کاه به سر ریختن و ... اجر و ثواب دارد و مورد سفارش حضرات بوده جنبه تعظیم شعائر و ابلاغ پیام و ابراز عقیده نیز دارد
حال شما خودتون ببینید این جمعیت عزادار که با طبل که نماد رساندن خبری به تمام عالم و شمشیر که نماد آمادگی شیعه و مسلمین برای مقابله با هرگونه ظلم و تعدی و گرفتن انتقام از ظالم است معنای دیگری می تونه داشته باشه
بیشتر از این اطاله کلام نمی کنم و برای شما دوست عزیز و همه محبین اهل بیت علیهم السلام آرزوی موفقیت دارم
مرتضی پاشایی فوت شد خدا رحمتش کنه دو سه روز خیابون رو بستن اینا حق الناس نیست !!!
کلی هم مردم آشغال تو خیابون ریختن که اصلا ندید باید گرفت چون خواننده محبوب قشری خاص فوت کرده ..؟!!
جالا اگه در مجلس اهل بیت پوست تخمه ریخته بشه تو بوق وکرنا میکنند که ایها الناس مامور شهرداری جزو یاران یزید نیست، فرهنگ داشته باشید.!!!!!!!!
خودتون قضاوت کنید که به کجا داریم میریم؟!!!
فقط مشکل روضه ی اربابه
مردونه جواب سربالا ندین جدی پرسیدم
وقتي كه حضرت زينب شبانه به محضر سيدالشهدا رفتند و فرمودند كه اي برادر آيا واقعا به صحابه ي خويش اطمينان داري ؟
يكي از اصحاب سوال حضرت زينب را بيرون از خيمه ميشنود و به گوش بقيه ميرساند و تمامي اصحاب شمشير كشيده جلوي خيمه سيد الشهدا به اين شكل رجز ميخواندند كه ابد والله ماننسي حسينا ...
اين رجز خواني و اين شيوه برگرفته از اين تاريخ است اما واقعا نبايد دسته هاي عزاداري مزاحم رفتو آمد در شهر شوند ، حق الناس حرام است به هر شكل و آشكار ترين نوع حق الناس گرفتن وقت خلق الله است
نشود به خاطر عزاداري ما حقي از كسي ضايع شود كه خدايي نكرد خود مولا از ما دلگير ميشود
اگه کاری میکنیم هدف رو گم نکنیم
این همان مراسم شاه حسین گویان است که نمادی است از پاسداری خیام اهل بیت علیهم السلام
درضمن دوستان با مطالعه صحبت کنند
اگر عزاداری با دین مغایرت نداشته باشد شرع مقدس با آن کاری ندارد
به کتاب شیوه های نوین عزاداری برگرفته از سخنان دانشمند محترم آیت الله سند نوشته آقای کاشانی مراجعه کنید
یاعلی
اللهم عجل فرجه
آخر منطق و فلسفه ی شمشیر و تبل جلوی دوربین ها چیست؟
آیا سایت اتاق فکر مذهبی ندارد؟
منطق اشک از همه چیز برنده تر است
آنجا که در دعای کمیل می فرماید «و سلاحه البکاء»
به امید اینکه برای شهادت در رکاب آقا نور بالا بزنیم
یا علی
شما دوستان عزیز برای خودتون خانوادتون دوستانتون فرهنگ سازی کنید که به اسم دسته عزاداری راه مردومو سد نکنن، تا در آینده شاهد اینگونه آزار اذیت نباشیم
دوست عزیزی که با مکتب تشیع از نزدیک آشنا هستید ناراحت از اینکه توی قیطریه راه مردمو بسته بودن از بیرون شاهد این مردم آزاری بودید یا داخل صف بودید؟تا حالا شده این حرفو به گوش همون آقای غفارنژاد برسونید بهش تذکر بدید؟
درباره عزاداري چه فكري ميكنه؟
درباره امام حسين چه فكري ميكنه؟
من و شما ميدونيم اون بنده خداهايي كه هنوز عقلشون نميرسه و ناظر اين صحنه ها هستند ديدشون راجع به دين چي ميشه؟
بالاخره بعد از امثال ما اينا ميخوان رهرو دين و زنده نگهدار ياد امام حسين باشن.
چيكار داريم ميكنيم با بعضي حركاتمون. .؟
من نميگم اين كار حتمــــــــــــــا غلطه.
ولي حداقل تو هيئت خودشون اين كار رو بكنن كه همه شاهد و ناظر نباشن
_________
آجرك الله يا صاحب الزمان
این که بعضیا میفرمایند شاید همین عزاداری مورد رضایت ائمه اطهار باشه کمی تاسف داره
مثلا من خودم چون برق شمشیر را دیدم گفتم ببینم اینا دیگه کین (یعنی ترسیدم))حالا شما تصور بکنید یک غیر شیعه این صحنه را ببینه چه قضاوت خواهد کرد
حالا من هیچ ولی تفسیر این ایه را حتما ببینیديَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَقُولُواْ رَاعِنَا وَقُولُواْ انظُرْنَا وَاسْمَعُوا
بعدشم ائمه ما مظهر رحمت وعطوفت هستن چرا باید این منظر در عزاداری ها فراموش بشه؟؟؟
شب عاشورا بی بی زینب سلام الله علیها نگران از وضع پیش رو به ابی عبدالله علیه السلام رو میکنند و ابراز نگرانی می کنند از اینکه یارانش تنهایش نگذارند... جناب حبیب بن مظاهر ازین خبر مطلع می شوند و دسته ای تشکیل می دهند حول خیام مبارک اهل بیت سلام الله علیها و عرض ارادت می کنند و رجز می خوانند .
خانوم زینب کبری سلام الله علیها دلشان آرام می گیرد ... حالا این نوع عزاداری هم برگرفته از همان جمع شهدای کربلاست...
عزیزان دقت داشته باشند که مسائل رو با هم قاطی نکنند چرا که این شیوه عزاداری هیچ لطمه و خودزنی در بر نداره و نه هیچ صحنه وحشیانه ای ، اتفاقا در حرم حضرت عبدالعظیم از این دسته ها میان که دیدن اون ها اصلا خالی از لطف نیست .البته اونجا به جای شمشیر لوله های براق که دارای دسته هستند تعبیه شده که شمایی از شمشیر رو نشون میده. اما بسیار سوزناک هست .... بسییار سوزناک
یاعلی(ع)
التماس دعا
در جواب دوستانی که به این شیوه عزاداری انتقاد دارن باید عرض کنم که شاید اشتباها تلقی بشه که در خیابانها اقدام به قمه زنی میکنن در حالی که اینجا شما فقط نمایش رژه عاشورایی رو میبینید و اتفاقا از همه بیشتر مردم اطراف خیابان هستند که از دیدن این عزاداری لذت میبرند
لذا این رژه میتونه به نوع خودش قابل تقدیر باشه ، میخوام سوال کنم چرا از مدل بعضی از عزاداریهای امروزی که شبیه همه چیز هست غیر از عزاداری که از لحاظ تبلیغاتی هم پوشش وسیعی داده میشه کسی انتقاد نمیکنه
از شما سوال دارم رژه رفتن با شمشیر و نوحه های حماسی رو خوندن،ایراد داره؟ و یا بالا و پایین پریدن و دستهارو تکون دادن و بی جهت به سر و صورت لطمه زدن؟
در حالیکه بنده به نوبه خودم دست تمام عزاداران در هر سبک و سلیقه ای رو میبوسم و با ههه سینه زنها و زنجیرزنها و همه و همه عزاداری میکنم .
فراموش نشه برای این سبک عزاداری کودکان و نوجوانان اشتیاق بیشتری نشون میدن.
ضمنا هیئتها در طول سال در خانه ها و حسینیه ها برگزار میشه و این فقط محرم هستش که باید تظاهرات حسینی برپا بشه.
برای سالی 4 یا 5 شب انتقاد میشه ولی کسی به خودش در طول سال نمیگه من امروز ماشینم رو بیرون نمیبرم و به اندازه یک نفر ترافیک رو سبک میکنم
طفلکی ارباب که هنوزم مظلومه. یاعلی
من تمام نظرات راجع به این نوع عزاداری رو خوندم و باور بفرمایید هیچکدوم از نظرها رو کارشناسانه ندیدم.
ضمنا این عکسها مربوط به هیئتی میشه که امسال هفتادوششمین ساله شد و با سابقه تبریزش حدود 130 سال قدمت داره و اگر این شیوه ها مورد پسند اهل بیت و اولیا نبود باور بفرمایید تا به حال دوام نمیاورد.
دوستانی که به این نوع عزاداریها انتقاد دارن چه بهتر که یک ساعت از وقت گرانبهاشون رو صرف کنن و از خود حاج آقا کاظم بپرسن. هرچی باشه لااقل همه عزیزان سر این مطلب که حاجی مورد تایید خیلی از دوستان اهل بیت هست توافق داریم. بپرسید شاید قانع شدید. دیگه حاج کاظم امتحانش رو پس داده هر برنامه ای هم که هست حکمتی داره. یاعلی.
قبول باشه انشاالله
خدا قوت بده انشاالله به حاج کاظم را من که خیلی حال میکنم پای روضه حاجی التماس دعا