عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۷۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
مراسم عزاداری در حسینیه لباسفروشها و مسجد ارک
تا دیروز طرف مخالف هیئت و عزاداری بود حالا که این بحث‌های حاشیه ای پیش آمده در هیئت ها، آنها شروع کردند به بحث...
عقیق: مراسم عزاداری در هفتمین روز محرم با سخنرانی و مداحی حاج منصور ارضی در حسینیه لباس فروشهای تهران برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی که شامل شرحی بر دعای «زیارت جامعه ائمة المومنین» است را بخوانید؛

_بحث تشنگی بحث عجیبی است و تا بر سر کسی هم نیاید واقعاً متوجه نمی‌شود لذا اولین روضه ای که برای آدم  علیه السلام جبرئیل در این دنیا خوانده و آدم علیه السلام و حوّا گریه کرند روضه تشنگی است جبرئیل گفت؛ طوری این تشنگی در این سرزمین ایجاد می‌شود که چشمها نمی‌بیند لذا عشاق از امروز کمتر آب می‌خورند ازآن طرف هم از امروزطوری می‌شود که انسان بیشتر احساس تشنگی کرده وآب می‌خورد نمی‌دانم چرا؟ خدا رحمت کند همه آن شهدایی را که تشنه جان دادند.

_درادامه زیارت " جامعه ائمه المومنین" رسیدیم به این فراض که؛ دشمنان شما خاندان اهل بیت علیهم السلام ازخمسی که به شماتعلق داشت رفتند و شراب خوردند" ابْتَاعُوا بِخُمْسِکُمُ الْخُمُورَ وَ صَرَفُوا صَدَقَاتِ الْمَسَاکِینِ إِلَى الْمُضْحِکِینَ وَ السَّاخِرِینَ " هر کس مضحک‌تر بود و بازی در می‌آورد پول را برای او خرج می‌کردند! لذا حضرت به زنان بنی هاشم فرمود خیلی در گریه کردن مواظب باشید ، ببینید دستور امام چگونه بوده می‌گوید گریه کردن را بگذارید بعد از من گریه کنید نه که گفته باشد اگرگریه کنید حرام است ! چون واقعاً بزرگ و کوچک و زن ومرد را مسخره می‌کردند سرها را مسخره می‌کردند لذا وقتی به حضرت سجاد(ع) خبر دادند قتله کربلا را گرفتند و یک یک دارند می‌کشند حضرت گریه کرد و بعد فرمودند از حرمله بگویید  چون او داغی به دل ما گذاشته؛ تیری که بر قلب بابای من زد یک تیر زده برچشم عموی من البته بعضی می‌گویند «منقذبن مرّه» بوده که تیر به چشم ابوالفضل علیه السلام زده ولی هر چه بوده این تیر آخر را به گلوی علی اصغر(ع) زد بسیار جانکاه و جانسوز است.

عرض شد " ذَلِکَ بِمَا طَرَّقَتْ لَهُمُ الْفَسَقَةُ الْغُوَاةُ وَ الْحَسَدَةُ الْبُغَاةُ " دشمنان شما از این طریق بر عناد شما دست یافتند که فاسقان و گمراهان و ظالمان را و اهل مکر وخلاف را بر علیه شما بشورانند ! یعنی برنامه ریزی کردند آمدند فتنه هایی بپا کردند بعد برای خاموش کردن آن فتنه‌ها برنامه و طرح هایی ارائه کردند که خود همین برنامه‌ها و طرح‌ها خود وسیله ای برای فتنه‌ها و معضلات بزرگتر شد یعنی برای فاسقین ، گمراهان،حاسدین و ظالمین در یک کلام برنامه ریزی داشتند برای گمراهان وآنان که اهل ضربه زدن بودند شنیدیددرکربلا پیرمردها آمدند برای اینکه دشمنی خود را نشان دهند با عصا به بدن مطهرحضرت زدند این نشان دهنده این وضعیت است ببینید چقدر خصومت بالا است. به عبارت دیگر " أَهْلُ النَّکْثِ وَ الْغَدْرِ وَ الْخِلافِ وَ الْمَکْرِ " (اهل پیمان‏ شکنى و خیانت و خلافکارى‏ و نیرنگ ) این‌ها برای خودشان یک قوم و قبیله هستند و اگر در این قبیله باقی بمانند دشمن اهل بیت(ع)می‌شوند. اگر ماهم مواظبت نکنیم در رفاقت و معامله‌ها در زندگی روزمره، با هر کسی هموطن یا خارجی با هر تفکر و منش رابطه داشته باشیم می‌بینی بعضی هاچنان برادرانه رفتار می‌کنند! واقعاً هر چقدر می‌شود بایدبرائت داشته باشیم منظورم این نیست که برخورد بد داشته باشیم ولی همین اندازه هم که می‌توانیم برائت نشان دهیم!

عاشورا فقط احسان و محبت و خرج برای ابی عبدالله(ع) نیست  معرفت وسینه زنی و تولی و تبراء و همه ابعاد امام حسین علیه السلام باید باهم باشد " الْقُلُوبِ الْمُنْتِنَةِ مِنْ قَذَرِ الشِّرْکِ وَ الْأَجْسَادِ الْمُشْحَنَةِ مِنْ دَرَنِ الْکُفْرِ " (دلهاى ناپاک پُر از آلودگى و بت‏ پرستى،و بدنهاى انباشته از چرک کفر،آنان‏که‏ سخت به نفاق چسبیدند،و به رشته‏ هاى تفرقه روى آورند) ببینید کسانی که وجود وقلبشان سرتا به پا از رذایل آکنده شده بود از فِرَق  و افکار مختلف در مقابل ائمه(ع) ایستادند اتفاقاً فرقه‌های مختلفی مثل همین هم در مقابل انقلاب ما ایستاده اند در برابر این سینه زنی‌ها ایستادند تا دیروز طرف مخالف هیئت و عزاداری بود حالا که این بحث‌های حاشیه ای پیش آمده در هیئت ها، آنها شروع کردند به بحث ! این معنی دار نیست ؟ حساب شده نیست ؟ تمام کینه هایشان را می‌آورند در قالب نوشته و حرف و کتاب و فریاد‌های رسانه ای که در برابر این پرچم و نهضت بایستند فکر می‌کنید چرا علمای بزرگ ما این قدر تکیه بر نهضت عاشورا دارند برای همین موضوع است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین