عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
عزاداری شب هفتم محرم در هیئت الرضا(ع) برگزار شد
هر چه می خواهید در تربت سیدالشهدا است. هر چه در مورد کربلا شنیده اید همه در تربت است. خداوند هیچ خاکی را مسجود قرار نداد ولی تربت سیدالشهدا مهر سجده است...
گزارش تصویری

عقیق: در این مراسم حجت الاسلام بندانی نیشابوری سخنرانی کرد و حاج عبدالرضا هلالی، حاج روح الله بهمنی و حاج مهدی کمانی نوحه خوانی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام نیشابوری؛

_ منصوب به رسول خدا می باشد که می فرماید که در قتل و شهادت و کشته شدن اباعبدالله در قلوب مؤمنین حرارتی است که هیچ وقت خاموش نخواهد شد. از سال 61 تا زمان ما هر سال عاشورا و ورود اباعبدالله به کربلا در دوم محرم طوری می باشد که انگار همین سال کربلا اتفاق افتاده است. نورانیت امامت و خلوص و تقوا باعث ماندگاری این واقعه می باشد. و همیچنین این عمل از جانب خداوند متعال می باشد.

_ نسبت به اباعبدالله می بینیم که جایزه و تبلیغات و مسابقه ای در کار نیست چون خود جوش و الهی است. تنها تبلیغی که خدا نسبت به امام حسین کرده است که برای هیچ نبی و ولی و وصی این تبلیغ نیست که اگر علم و کتل نباشد، منبری نباشد، واعظ نباشد،مداح و ذاکر نباشد و این زیارت ها و مجالس نباشد، این هیئات و تکیه ها و حسنییه ها نباشد، باز نام سیدالشهدا علو و مکان و مقام را دارد، خدا نام اباعبدالله را در کنار آب قرار داده است.

_ مسیحی و زرتشتی و عالم و دانشجو و بزرگ و کوچک و همه تشنه می شوند و برای یک روز و یک ساعت نیست. و برای کسی که آب می خورد و بر سیدالشهدا سلام بفرستد و دشمنان سیدالشهدا را لعن کند ثواب های زیادی را شمرده اند. همه جا را خدا مجلس امام حسین قرار داده است. آب خود یک مقتل امام حسین است.

_ خدا راه را از طریق امام حسین بر همگان آزاد گذاشت چون می خواهد که همه را جذب کند. عنوان عزاداری چیزی نبوده که مربوط به یک زمان خاص باشد. از زمان آدم گریه بر سیدالشهدا بوده است. برای سیدالشهدا برطرف کردن مشکلات آسان است. هر چه می خواهید در تربت سیدالشهدا است. هر چه در مورد کربلا شنیده اید همه در تربت است. خداوند هیچ خاکی را مسجود قرار نداد ولی تربت سیدالشهدا مهر سجده است.

_ در تعظیم شعائر، ما وظایفی داریم. آنچه مربوط به عزاداری است تعظیم قرآن و توحید و نبوت و امامت است و ما باید یادآور باشیم. ذکر مصیبت یعنی ذکر تمام فضائل و توحید و نشر دادن آن می باشد. در تمام سال ما وظیفه عزاداری سیدالشهدا را داریم.آب که تمام حیات از اوست مبلغ سیدالشهدا است.

_ سلام بر سیدالشهدا و اعتقاد به امامت که تولی است و دشمنی با دشمنان اهل بیت با لعن بر دشمنان که تبری است. طبق نظر دانشمندان تشنگی روی گوش و زبان و حواس اثر می گذارد حال ببینید که این تشنگی بر طفل شش ماهه چه اثری دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین