عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
مراسم عزاداری در حسینیه لباسفروشها و مسجد ارک
آقایان متولی فرهنگی پیرغلام عزاداری حسینی را پیشکسوت می‌نامید بازیگر و بازیکن و موسیقی دان و هر هنرمندی را هم پیشکسوت می‌دانید...

عقیق: مراسم عزاداری در ششمین روز محرم با سخنرانی و مداحی حاج منصور ارضی در حسینیه لباس فروشهای تهران برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی که شامل شرحی بر دعای «زیارت جامعه ائمة المومنین» است را بخوانید؛

-عرض کردیم کار دشمنان به جایی رسید که از سر لجاجت و عناد مشغول ساختن فضای برای خود شدندکه منجر به متابعت از شیطان شد و به جایی رسیدند که " وَ تَقَرَّبُوا إِلَى فَرَاعِنَتِهِمْ " یعنی عوض اینکه به سوی خدا متمایل باشند به سوی شیطان متمایل شدند ودر نقطه مقابل تقرب به اهل بیت(ع) تقرب به فرعونهای خودشان پیدا کردند اینکه ما اعلام برائت ازدشمنان اهل بیت(ع) را داریم یکی از دلایل مهمش همین است و باید هم بیزار باشیم.

" بِالْبَرَاءَةِ مِنْکُمْ وَ الْإِعْرَاضِ عَنْکُمْ " چرا باید این اتفاق بیفتد ؟

 " -مَنَعُوکُمْ مِنْ إِقَامَةِ الْحُدُودِ وَ اسْتِیصَالِ الْجُحُودِ وَ شَعْبِ الصَّدْعِ " اصلاً یکی از اقامه حدود الهی  همین اقامه عزا است، اقامه نماز است، اقامه زکات و اقامه جهاد است ، دشمنان اهل بیت(ع) مانع اجرای حدود الهی شدند ، مانع استیصال و ریشه کن ساختن منکرات و منکرین شدند و نه تنها نگذاشتن این اتفاقات بیفتد بلکه مقدمات ایجاد شبه‌های نظری اینکه امیرالمومنین(ع) با آن عظمت چرا نتوانست کاری انجام دهد و یا امام حسن (ع) و امام حسین(ع) چرا نتوانستند کاری انجام دهند شدند! در واقع ما با خواندن این زیارت بر رد این مقدمات شبهه ، دست پیدا میکنیم که می‌فرمایند عده ای منع کردند و جلوی ریشه کنی منکرات را توسط حضرات گرفتند مثلاً کسانی که قبل از اسلام آوردن ظاهریشان شرب خَمر می‌کردند بعد از آن هم ادامه نسلشان همین طوری بودند ، حضرات ائمه(ع) قصد آرام کردن زندگی‌های مردم را با رفع تفرقه و شکافهای موجود در جامعه را داشتند و عده ای مانع بودند بر همین مسئله اشاره دارد خب در جامعه خودمان هم همین است عده ای میگویند اختلاف نیندازید ، ملت را یک دست کنیم ، این حُرهای زمانه را ببخشید! ولی در واقع فریاد اختلاف افکنی ممنوع برای این است که حرف خودشان را بزنند منظورشان هم همین است که برسند به این مقصد که اصحاب فتنه و اختلاف افکنی را آزاد کنند ، درواقع نگذاشتند حضرات عوامل اصلی تفرقه را جمع آوری کنند و امت مسلمان را اینگونه یک دست و به دور از شکاف نگاه دارند .

" -لَمِّ الشَّعَثِ وَ سَدِّ الْخَلَلِ وَ تَثْقِیفِ الْأَوَدِ وَ إِمْضَاءِ الْأَحْکَامِ " (جمع کردن پراکندگى،و بستن رخنه‏ ها،و صاف کردن کجی ها،و اجراى احکام ) یعنی نگذاشتند کجی و تفرقه و نفاق و خلاف شرع  در جامعه ریشه کن شود در واقعه  با اجرای ناقص اسلام این مسائل را به وجود آوردند و باعث قیام ابی عبدالله(ع) شدند که شنیدید تا جایی که از اسلام " وسلام " مانده بود حتی سلامشان هم مثل اسلام نبود ، در واقع اجازه اجرای اسلام صحیح را ندادند  " تَهْذِیبِ الْإِسْلامِ وَ قَمْعِ الْآثَامِ " یعنی اجازه تهذیب و پیراستگی اسلامی را ندادند.در جامعه امروزی خودمان مثلاً یک نفر از روی عشق شعری خوانده همه سینه هم زدند وگریه هم کردند و تمام شده رفته، می‌بینی حملاتی از خودی‌ها شروع می‌شود که باورکردنی نیست مثل کربلا که می‌گویی مگر می‌شود به حضرت ابوالفضل(ع)چهار هزار تیر انداز تیر زده باشند مگر پیکر یاران امام حسین علیه السلام چقدر توان داشته ! نمی‌دانند این تیرها اثری بر آن پیکرها نداشته ، چون عشق حسین علیه السلام دردها را می‌شُوید این را نمی‌فهمند هنوز هم نفهمیداند ،آمدند با تضعیف این نقاط قوت ، کاری کردند کار از دست نیرو‌های اجرایی کشور خارج شد نیروی انتظامی در مسائل فرهنگی بلااستفاده ماند حتی با دخالت نیرو‌های دیگر هم کار پیش نرفت و ما از لحاظ ظاهری دربحث فرهنگی تضعیف شدیم .

" -قَمْعِ الْآثَامِ وَ أَرْهَجُوا عَلَیْکُمْ نَقْعَ الْحُرُوبِ وَ الْفِتَنِ وَ أَنْحَوْا عَلَیْکُمْ سُیُوفَ الْأَحْقَاد " (و بر ضدّ شما برانگیختند گرد وغبار جنگها و آشوبها را،و شمشیرهاى کینه را بر شما زدند ) کار به جایی رسید که ائمه(ع)را به سویی کشیدند یعنی ائمه را مشغول مسائلی کردند که ایشان نتوانند زیبایی اسلام را به مردم نشان دهند و برمبنای اسلام مردم را آگاه سازند یعنی حضرات ائمه(ع) را کشاندند به جنگ و فتنهای متوالی ، ببینید چقدر پیامبر(ص) جنگ داشتند بعد امیرالمومنین(ع) شروع کرد به جهاد با ظلم و نا راستی !

" -هَتَکُوا مِنْکُمُ السُّتُورَ " ببینید، تمام شمشیرهای در دست و یا با زبان و قلم و شعر بر علیه منبر را می‌گویند سیوف و همه سیوف را برای پرده دری  از حرمت خاندان باجلالت رسول الله(ص) به کار گرفتند بر تمام خاندان رسول الله (ص) حمله ور شدند ،چرا این ادعا می‌شود؟ اینجاست توجه کنید " ابْتَاعُوا بِخُمْسِکُمُ الْخُمُورَ وَ صَرَفُوا صَدَقَاتِ الْمَسَاکِینِ إِلَى الْمُضْحِکِینَ وَ السَّاخِرِینَ " (با خمس شما شرابها خریدند،و حقوق بیچارگان را در امر دلقکها و مسخره ‏پیشگان خرج کردند ) و این درد همیشگی ائمه(ع) و مومنین بوده پولی که باید در راه خمس و کمک به مردم خرج نمود را برای سرگرمی‌های بی هدف و سخره پیشگان خرج می‌نمایند.

-پول خمس را چه میکنی ؟ می‌گویم برای امام حسین علیه السلام سینه می‌زنی گریه میکنی ، یک حساب سال داشته باش خرج هر کاری میکنید خرج هر مسافرت و تفریحی را می‌دهی ، چه پولهای عجیب و غریبی خرج نمیکنی، به پول خمست که می‌رسی چه میکنی ؟ برای امام حسین می‌خواهی خرج کنی چه میکنی؟ صدقه برای خودت چگونه می‌دهی ؟ اصلاً به این فکر میکنی یک صدقه برای همین هیئتها و سینه زنی‌ها بدهی ؟ یک صدقه برای رفع بلا از سینه زنها و عزاداریهای حسینی بدهی ؟  اگر تا به الان خمس ندادی فعل و مالت حرام است ! خب همین الان شروع کن!

 -ببینید داریم عیب دشمنان اهل بیت را می‌گوییم " ابْتَاعُوا بِخُمْسِکُمُ الْخُمُورَ وَ صَرَفُوا صَدَقَاتِ الْمَسَاکِینِ إِلَى الْمُضْحِکِینَ وَ السَّاخِرِینَ " پولی را که باید خمس پرداخت میکردند، پرداخت نکردند پس در راه دیگری خرج کردند چه راهی ؟خرج مجلس شُرب خَمر، صدقه ای را که باید به مسکین میداند خرج چه چیزها که نکردند! خب در این شرایط بود که امام حسین علیه السلام که در زمان امیرالمومنین علیه السلام دستور به صبر داشتند در زمان امام حسن علیه السلام دستور به صبر داشتند در زمان خود مشاهده کردند هیچی از اسلام نمانده پس زد بیرون وقیام کرد.

-وقتی سهم خداوند را از دارایی او در راه خمس و صدقه ندهی پس حتماً در راه دیگری خرج میکنی !

- آقایان متولی فرهنگی پیرغلام عزاداری حسینی را پیشکسوت می‌نامید بازیگر و بازیکن و موسیقی دان و هر هنرمندی را هم پیشکسوت می‌دانید. اگر این هیئتهای محرم و صفر ، اگراین سینه زنی‌ها نبود اگر کلام مقام معظم رهبری و امام نبود اصلاً چیزی مگر می‌ماند؟!



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین