عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
عزاداری شب ششم در هیئت رایه العباس برگزار شد
در عاشورای 61، هیچ سنگی در هیچ نقطه ای برداشته نشد، مگر اینکه زیر آن تا صبح خون تازه بود، امام صادق(ع) در این باره فرمودند: گریه سنگ ها بر سیدالشهدا(ع).
صوت مراسم


عقیق: مراسم عزاداری در شب ششم محرم در هیئت رایه العباس با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی و مداحی حاج محمود کریمی، حاج محمد صمیمی و حاج ابراهیم رحیمی برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی:

_ وجود نازنین صدیقه طاهره(س)، زمانی که به امام حسین(ع) باردار بودند، خدمت رسول اکرم شرفیاب می شوند، حضرت فاطمه (س) سوال می کنند؟ ( پس از فهمیدن ماجرای سال 61)، چه کسی برای حسین من گریه می کند؟ رسول اکرم(ص) می فرمایند: در هر دوره ای مردان امت من بر شهدای حسین(ع) و زنان امت من بر زنان و اسرای خیمه گاه سید الشهدا گریه می کنند و در برخی روایت گریه آنها مثل گریه مادر فرزند مرده است. حضرت صدیقه طاهره(س) نگرانیش بعد از شهادت اقامه عزا است.

_ انسان باید بداند تنها موجودی نیست که بر سید الشهدا(ع) گریه می کند.

روایاتی از امام صادق(ع) از کتاب کامل الزیارات:

_ امام صادق(ع) می فرمایند: قبل از شهادت حسین ابن علی(ع)، هیچ کسی نبوده که آسمان ها، زمین، وحوش، ماهی های، دریا و کوه ها برای او گریه کنند.

_ امام صادق(ع) می فرمایند: آسمان هفت گانه و زمین هفت گانه، همه موجوداتی که خدا خلق کرده، چه دیدنی چه نامرئی، آسمان و زمین، تمام موجوداتی که بین آسمان و زمین در حرکت هستند؛ همه اینها بر حضرت حسین ابن علی گریستند.

امکان گریه برای موجودات دیگر وجود دارد یا نه؟

_ حداقل چیزی که گریه می خواهد شعور است. در بین تمام موجودات سه موجود است که شعور دارد: انسان، جن و ملک. گریه نماد حزن است و حزن هر موجودی به حسب حال خود اوست. حزن انسان با اشک است.

_ سوره اسرا آیه 44، "و هیچ موجودی نیست مگر اینکه خداوند را با حمدش تسبیح می کند، اما شما نمی فهمید".

_ سوره مبارکه دخان آیه 29، وقتی فرعون غرق شد قرآن توصیف می کند،" آسمان و زمین بر آنها نگریست، آنها از مهلت داده شدگان بودند"، وقتی خدا می فرماید، گریه نکردن بر فرعون یعنی اصل گریه کردن در آنها امکان دارد اما برای فرعون گریه نکردند، اما برای حسین ابن علی(ع)، گریه کردند.

_ در عاشورای 61، هیچ سنگی در هیچ نقطه ای برداشته نشد، مگر اینکه زیر آن تا صبح خون تازه بود، امام صادق(ع) در این باره فرمودند: گریه سنگ ها بر سیدالشهدا(ع).


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین