عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۴۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
روز پنجم محرم در حسینیه لباسفروشها با مداحی حاج ذبیح الله ترابی
_ شیطان برای ورود به زندگی انسان ها چند کلید دارد یکی از آنها خشم و غضب است که مهمترین کلید است و دیگری برانگیختن شهوت است و دیگری این است که شیطان رفتارهای زشت ما را زیبا جلوه می دهد.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری صبح پنجم ماه محرم با سخنرانی حجت الاسلام علم الهدی و حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی و مداحی حاج ذبیح الله ترابی در حسینیه صنف لباس فروشان تهران برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام علم الهدی را بخوانید؛

_ قرآن می فرماید احسن تقویم اینقدر ارزشمند است که اگر ما همه دنیا را به این احسن تقویم بدهیم باز هم ارزش و مزد این عالم را نپرداخته ایم. سعادت مندی انسان ها در آخرت مرهون سعادت مندی مردم در دنیا می باشد.

_ توصیه هایی که امام باقر به جابر کرده که این توصیه ها می تواند منبع مستند رفتاری برای کوچکترین آحاد جامعه تا بزرگترین آحاد جامعه باشد. برآیند مجموعه این توصیه ها این است که به انسان قدرت نه گفتن را بدهد. خیلی از دام هایی که شیطان سر راه انسان می گستراند از رهگذر این حجب و حیاهایی که هرگز مربوط به شرع نیست می باشد. تمام گرفتاری هایی که متوجه ما می باشد برای این است که ما جرأت نه گفتن را نداریم.

_ توصیه هایی که امام باقر به جناب جابر می فرمایند عبارتند از اول شیطان گاهی اوقات در وجودت ناله می کند برای اینکه آتش انتقام را در سینه ات شعله ور گرداند. این جا به هوای نفست که می خواهد تو را گرفتار کند بگو نه. اگر مورد ظلم قرار گرفتی تو ظلم نکن. یادت باشد که نظام هستی نظامی است که همراه با علت ها و معلول هامی باشد که این علت ها گاهی مادی است و گاهی علت ها ماورایی می باشد که علت های ماورایی کار خودش را می کند. سریعترین و بهترین و مناسبترین محاکمه ها را خدا انجام می دهد.

_ دومین توصیه این است که اگر به تو خیانت کردند، تو خیانت نکن. خیانت فرقی نمی کند که چه خیانت ابتدایی باشد و چه خیانت در جواب خیانت باشد. مال باختگی مجوز کلاه برداری نیست. گاهی اوقات شیطان فرافکنی می کند باید مراقب بود.

_ سومین توصیه این است که خشم و غضب دیوار بی انتها در زندگی ایجاد می کند. تو به خود مسلط باش. چرا که وقتی انسان خشم کرد نمی تواند چیزی را که از دست داده به دست بیاورد. خشم و غضب کلید دست شیطان است که برای ورود به زندگی انسان ها از آن استفاده می کند. چهارمین توصیه این است که مواظب باش در زندگی گرفتار آدم های متملق می شوید. اگر در زندگی مدح شدید خوشحال نشوید. که با انجام این توصیه ها به امام صادق کمک می کنیم.

_ امیرالمؤمنین با رفتارش درسنامه ای از عدالت و شجاعت به مردم می دهد. گذاره های زندگی نیازمند یک دستورالعمل هایی است که اهل بیت به ما می دهند که این دستورالعمل ها با فطرت ما همخوانی دارد. هر چه بیشتر این دستورالعمل را عملی کنید زندگی شیرین می شود. چه مسلمان و چه غیر مسلمان هم فرقی نمی کند.

_ شیطان برای ورود به زندگی انسان ها چند کلید دارد یکی از آنها خشم و غضب است که مهمترین کلید است و دیگری برانگیختن شهوت است و دیگری این است که شیطان رفتارهای زشت ما را زیبا جلوه می دهد.               

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین